در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان آذربایجان غربی عنوان شد:

هدف مشترک آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان تحقق منویات مقام معظم رهبریست

ارومیه (پانا) - با حضور فرمانده سپاه شهدا و سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ، نشست هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف مشترک آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان تحقق منویات مقام معظم رهبریست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، نشست هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان با حضور فرمانده سپاه شهدا، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان صبح امروز در محل سالن جلسات سپاه شهدا استان برگزار شد.

«مهین منافی» سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی همواره در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد؛ افزود: ظرفیت اتاق فکر هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان فرصت مغتنمی است تا در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی خاطر نشان کرد: همکاری آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری پیگیری می شود چراکه رهنمودهای ایشان چراغ راه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و امکان سنجی برنامه ها در راستای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت راه‌گشاست، ادامه داد: باید همه کمک کنیم تا سیاسی کاری در آموزش و پرورش ورود نکند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: سودهی خیرین به سمت حل معضل کمبود ابزار مورد نیاز آموزش مجازی در شرایط کنونی راهگشاست.

سردار «حبیب شهسواری» فرمانده سپاه شهدا استان نیز اظهار داشت: به فرموده امام خمینی عزیز، معلمی شغل انبیاست و جایگاه بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه کرونا همچون رنسانس، مبدأ تاریخ جهانی خواهد بود؛ گفت: کرونا در همه ابعاد بشری تاثیر گذار است و بعد تاثیر فرهنگی آن در بلند مدت نمود بیشتری خواهد داشت.

سردار شهسواری با اذعان به اینکه زیر ساخت رفتارهای اجتماعی، در آموزش و پرورش پایه ریزی می شود؛ افزود: معلم ابتدایی بسیار تاثیر گذارتر از استاد دانشگاه است و این مهم در کشورهای توسعه یافته نیز مورد توجه است.

وی تقدم پرورش بر آموزش را امری کلیدی در آموزش و پرورش اسلامی دانست و گفت: تحلیل واقع بینانه و آسیب شناسی دلسوزانه نظام تعلیم و تربیت ضروریست.

فرمانده سپاه شهدا استان خاطر نشان کرد: نقش بانوان در جامعه اسلامی اهمیت ویژه ای دارد و انتصاب یکی از بانوان به سمت سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان را به فال نیک می گیریم.

وی با تاکید بر اینکه جریانات اندیشه ورزی در حوزه آموزش و پرورش باید حمایت و تقویت شود؛ بیان کرد: آرمان گرایی امری سهل الوصول نیست بلکه زمانبر است.

سردار شهسواری اظهار داشت: خلق افکار و ایده های نو همیشه از بالا به پایین نیست بلکه گاهی ایده های نو از صف سازمان رویش می کند؛ سپاه فارغ از جریانات سیاسی، از هر کسی که خادم نظام و مردم باشد، حمایت می کند.

وی اضافه کرد: سخن معلم در ذهن دانش آموز حک می شود لذا باید جایگاه و کرامت معلم در جامعه حفظ شود

وی نقش دانشگاه فرهنگیان به عنوان دروازه ورود به نظام تعلیم و تربیت را بسیار حیاتی دانست و افزود: شرایط استان آذربایجان غربی در مدیریت ها باید مد نظر باشد؛ ایجاد فرصت از تهدیدات هنر مدیر است و آنچه اهمیت دارد تفکر بسیجی است و هر جایی که این تفکر ورود کند، خیر و برکت خواهد داشت.

«سپیده طیب قاسمی» مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز با بیان اینکه کیفیت فضای آموزشی در روحیه و رفتار افراد موثر است؛ گفت: اداره کل نوسازی در راستای طراحی و ساخت فضاهای آموزشی با شاخصهای مد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش می کند.

وی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی در طرح آجر به آجر در سطح کشور پیشروست و این نشان از ظرفیت خیرین در این استان است.

«شهاب احمدی» رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهدا استان نیز گفت: همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است تا اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار