رییس اداره تربیت بدنى و فعالیت هاى ورزشى آموزش و پرورش آذربایجان غربى:

فعالیت هاى ورزشى و سلامت دانش آموزان یکى از اولویت هاى آموزش و پرورش در ایام کرونا است

ارومیه (پانا) - رییس اداره تربیت بدنى و فعالیت هاى ورزشى آموزش و پرورش آذربایجان غربى فعالیت هاى ورزشى و سلامت دانش آموزان را یکى از اولویت هاى آموزش و پرورش در ایام کرونا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت هاى ورزشى و سلامت دانش آموزان یکى از اولویت هاى آموزش و پرورش در ایام کرونا است

محمد رضازاده در گفت و گو با پانا به تشریح اولویت هاى مجموعه تربیت بدنى آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بحث ورزش و ‌تربیت بدنی و همچنین سلامت دانش آموزان مورد توجه و هدف آموزش و پرورش قرار گرفت. در این راستا مجموعه تربیت بدنی اقدام به تولید محتوا و انتشار آن در شبکه شاد کرد.
وی افزود: کرونا باعث تعطیلی ورزش در بین دانش آموزان و آموزش و پرورش نشد؛ طبق برنامه درسی هر هفته یک جلسه کلاس درس تربیت بدنی از طریق شبکه شاد تشکیل می‌شود و به جد پیگیر اجرای این مهم هستیم.

رضا زاده از اجرای طرح «کوچ» در بین دانش آموزان در طی سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: همه دانش آموزان استان تا تاریخ ۲ آبان باید در سامانه سناد اطلاعات قد و وزن خود را وارد کنند تا تست اولیه کنترل وزن و چاقی توسط کارشناسان تربیت بدنی ‌‌سلامت صورت پذیرد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح کنترل وزن و به تناسب رساندن بی ام آی دانش آموزان است؛ در حال حاضر ۲۷ درصد دانش آموزان کشور با معضل اضافه وزن روبه رو هستند؛ آموزش و پرورش در بدو ورود با ۱۴ درصد دانش آموزان همراه با مشکل اضافه وزن روبه رو است. به گفته رضازاده کنترل وزن و چاقی ۳ درصد دانش آموزان در مرحله اول مورد هدف است.

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص برنامه های هفته تربیت بدنی نیز گفت: افتتاح ۱۲ مدرسه پویا، تجلیل از همکاران ستادی، افتتاح ۵ کلاس درس تربیت بدنی، توزیع اقلام ورزشی و بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضد عفونی کننده، قد سنج و ترازو، تجلیل از مقام آوران ملی رشته شطرنج، تجلیل از ۶ نفر از پیشکسوتان ورزشی استان و میزبانی مسابقات شطرنج مجازی قهرمانی کشور ویژه همکاران فرهنگی از جمله مهم‌ترین برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش طی هفته تربیت بدنی هستند.
رضازاده از توافق بین آموزش و پرورش و شهرداری ارومیه برای احداث سالن ورزشی خبر داد و گفت: طبق مذاکره و تفاهم های صورت گرفته با مجموعه شهرداری ارومیه برای ساخت ۲۰ سالن ورزشی به توافق رسیدیم که مراحل اولیه و اداری آن در حال سپری شدن است.

به گفته وی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ۱۰۰ سالن ورزشی فعال را دارا است و پروژه های متعددی را از جمله سالن ورزشی هنرستان امین، یک سالن ورزشی چمن مصنوعی شهید بهشتی ارومیه و چمن مصنوعی نازلو در مرحله تکمیل و افتتاح قرار دارد.
وی گفت: آموزش و پرورش از آمادگی کامل این مجموعه برای همکاری با هسته های ورزشی برای برگزاری برنامه ها و مسابقات مختلف در مقاطع آموزشگاهی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار