همایش ملی دانش‌آموزی جایزه بنیاد البرز با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد

تهران (پانا) - آیین اختتامیه همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین جایزه بنیاد البرز در تهران باحضور ویدئوکنفرانسی مسئولان و برگزیدگان استان‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش ملی دانش‌آموزی جایزه بنیاد البرز با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد

در این مراسم که صبح امروز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه ۹۹ با شرکت مدیران بنیاد فرهنگی البرز، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مسئولان سازمان اوقاف و دانش‌آموزان برگزیده استان تهران به شکل محدود در سالن اجتماعات سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، تندیس و لوح تقدیر و هدایای نقدی پنجاه و هشتمین سال این جایزه به دانش‌آموزان برگزیده اهدا شد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی با اشاره به اهمیت کسب علم و ارزش عالمان جامعه اظهار کرد: علم سرچشمه زهد است انسان‌ها هرچه عالمتر مومن‌ترند. علم سرچشمه قدرت، صبر و شکیبایی، تزکیه روح و پیشرفت‌های مادی است.

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم گفت: شما دانش‌آموزانی که رتبه علمی دارید قدر این روزها را بدانید. امروز امکانات قابل مقایسه با قبل نیست، کتابخانه مجازی، آزمایشگاه مجازی و پایگاه داده‌های مجازی همه منابع را در اختیار شما قرار داده است، زمان و عمرتان را تلف نکنید. آینده از آن شماست و شکل جغرافیای علمی ما با تلاش شماست.

خاموشی با اشاره به موقوفه البرز و جایزه آن گفت: مبلغ جایزه و تنوع جوایز باید بیشتر شود و البته طبق وصیت حسینعلی البرز نباید مال غیر وارد مال ایشان شود بلکه باید مال خود ایشان افزایش یابد.

حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز درباره اهداف اهدای این جایزه که موقوفه حسینعلی البرز است اظهار کرد: این بنیاد برای یک، ۱۰ و یا صدسال پایه‌ریزی نشده است بلکه هدف مؤسس این است تا زمانی که ایران باقی است و دین و اخلاق در کشور ما مقام خود را دارد، این بنیاد در خدمت نسل جوان باشد.

وی ادامه داد: تا به امروز هفت همایش ملی و هشت همایش استانی برگزار شده که هزار و 300 دانش‌آموز، دانشجو، مخترع، طلبه و غیره در این همایش‌ها مورد تجلیل قرار گرفته و مبلغی به ارزش سه میلیارد تومان در طول این پانزده همایش هزینه شده و امسال نیز برای دو همایش مذکور مبلغ 2 میلیارد تومان جایزه برای تجلیل از برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بنیاد البرز و دبیر همایش درباره انتخاب دانش‌آموزان برتر برای دریافت این جایزه ارزشمند گفت: در این همایش از هر استان 5 نفر در دوره اول و 8 نفر در دوره دوم (به تفکیک 2 نفر در هر رشته) جمعا ۱۳ نفر معرفی شدند. با تجمیع مستندات دریافتی، نشست مقدماتی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز طی روزهای ۶ تا ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ برگزار و با بررسی و ارزیابی مستندات دریافتی دانش‌آموزان از سراسر کشور، نسبت به ورود اطلاعات مدارک هر یک در فرم‌های مربوطه اقدام شد. در نهایت فرم‌های نفرات واجد شرایط، برای داوری در بخش نهایی کمیته علمی آماده و نشست پایانی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در روز جمعه یازدهم مهر سال ۱۳۹۹ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل و با بررسی نفرات معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، دانش‌آموزان برتر کشوری همایش ملی دانش‌آموزی انتخاب شدند.

در ادامه گزارشی از روند داوری و انتخاب برگزیدگان دانش‌آموزی پخش شد، سپس به ترتیب استان‌هایی که به صورت ویدئوکنفرانس در مراسم حصور داشتند روی خط آمدند و جوایز خود را به دانش‌آموزان برگزیده اهدا کردند.

در این مراسم ۵۱ دانش‌آموز ممتاز که از سوی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور معرفی شده‌اند تقدیر شدند. ۲۶ دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۲۵ دانش‌آموز متوسطه دوم از ۲۴ استان کشور برنده جایزه بنیاد البرز هستند.

شرکت کنندگان در این همایش دانش‌آموزان فارغ التحصیل پایه نهم و دوازدهم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هستند و به هریک از برندگان مبلغ ۵۰ میلیون ریال و تندیس همایش و لوح تقدیر تعلق گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار