نکوداشت هفته‌ی پدافند غیرعامل در ملارد

ملارد(پانا)- هفته پدافند غیرعامل با شعار مقاومت فعال، تاب آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی، در ملارد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نکوداشت هفته‌ی پدافند غیرعامل در ملارد

پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل‌کننده مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد. با توجه به اهمیت این مسئله، از پنجم تا دوازدهم آبان ‌ماه به نام این موضوع نامگذاری شده‌است.

به همین بهانه از محمدرضا خانی مسئول حراست آموزش و پرورش ملارد درباره اقدامات انجام‌شده پیرامون این مورد جویا شدیم.

خانی گفت: سالهای گذشته در مدارس، رزمایش و مانور و سخنرانی داشتیم. آتش‌نشانی و اورژانس هم آموزش‌های کاربردی برای دانش‌آموزان داشتند. پلیس فتا نیز در مورد برنامه‌های مجازی، مشکلات و خطرات و امنیت آنها آموزش و برنامه ارائه می‌کرد. نمایشگاه‌های مختلف در مدارس ایجاد می‌شد .

خانی در پاسخ به چگونگی اقدامات انجام شده در شرایط تعطیلی مدارس گفت: امسال با توجه به تعطیلی مدارس در بحران کرونا، تمامی این امور در حد امکان در فضای مجازی انجام می‌شود و برخی برنامه‌های پیشنهادی در فضای مجازی، فعالیت‌هایی مانند: تهیه روزشمار هفته پدافند غیرعامل با توجه به اهداف طرح و اهمیت آشنایی دانش آموزان و دبیران محترم، طراحی پوستر، بروشور، عکس نوشتاری، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی اعم از توجیهی، آموزشی، فرهنگی با اولویت برنامه‌های آموزشی مجازی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مورد ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل و آمادگی دفاعی مردم در برابر هرگونه تهدید، ایجاد برنامه‌های آموزشی مدون و زنجیره‌ای برای دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف، آسیب‌شناسی تهدیدات و پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌پذیری روانی و ارائه گزارش تحلیلی، ساخت نمادهای تبلیغاتی برای پدافند غیرعامل و ایجاد تبلیغات هنرمحور مانند پویانمایی و فیلم کوتاه با محوریت پدافند غیرعامل، گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با درج بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه پدافند غیرعامل و شعار هفته در فضای مجازی، جمع‌آوری طرح‌های ابتکاری و نوآوری‌های دانش‌آموزان و دبیران در زمینه اجرای بهتر برنامه‌های پدافند غیرعامل و استفاده از ظرفیت شاد برای بیان مطالب آموزشی جهت استفاده دانش‌آموزان، معلمین و اولیای گرامی هستند که در قالب بخشنامه به مدارس ارسال شده‌است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار