مسئول فناوری، اطلاعات و آمار آموزش و پرورش ملارد:

در استفاده از سامانه شاد با مشکلات بسیاری روبرو هستیم

ملارد(پانا)- سامانه شاد سامانه ای است که جهت تدریس معلمان و یادگیری دانش‌آموزان در شرایط بحران کرونا طراحی شده است. از زمان طراحی اولیه شاد، این سامانه با مشکلات زیادی روبرو بوده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
در استفاده از سامانه شاد با مشکلات بسیاری روبرو هستیم

این روزها کمتر کسی را می‌شود پیدا کرد که از سامانه شاد جهت یادگیری فرزندانش استفاده نکند. از روزی که کرونا مهمان ناخوانده دنیا شد، مسئولین آموزش و پرورش کشور به فکر ابداع سامانه‌ای افتادند که تدریس مجازی را انجام دهد. این سامانه مثل سایر سامانه‌های مورد استفاده کاربران، خالی از ایراد نبود. به همین بهانه به سراغ مسئول فناوری، اطلاعات و آمار آموزش و پرورش ملارد، رفتیم و در مورد این سامانه و معایبش صحبت کردیم.

نورالدین موسی‌وند مدت 5سال است که در واحد فناوری مشغول به کار است و با سامانه‌های آموزش و پرورش کاملاً آشنایی دارد.

او می‌گوید: چون شرکت‌های برنامه ریزی این سامانه‌ها زیرمجموعه آموزش و پرورش نیستند، بنابراین برنامه‌ریزی درستی ندارند و با وجود اینکه نیاز به مجازی سازی بیشتر شده، اما زیرساختهای اصلی داده‌ها و سرورها را ندارند. سناد یکی از مهم ترین این سامانه‌هاست که به روزرسانی شاد هم از آن انجام می‌شود.

موسی‌وند ادامه داد: عدم پشتیبانی شرکت شاد باعث شده که به روزرسانی درست نبوده و با وجود گذشت 45 روز از سال تحصیلی جدید، احراز هویت تعدادی از دانش آموزان و معلمان هنوز انجام نشده‌است.

موسی‌وند در پاسخ به این سوال که آیا مسئول فناوری استان و منطقه به شاد دسترسی دارند یا نه، گفت: متأسفانه ما برای حل مشکلات این سامانه دسترسی نداریم و در سطح کشور یک خط تلفن برای ثبت و ارجاع مشکلات هست که جوابگوی حدود 15 میلیون کاربر نیست.

او ادامه داد: با هر به روزرسانی که سناد و شاد انجام می‌دهند، درصدی از کلاسهای قدیمی حذف شده تا کلاسهای جدید اضافه شوند. مدیران به شاد دسترسی محدودی دارند و باید یک به یک دانش‌آموزان را در گروه‌ها اضافه کنند. تعداد گروه‌ها برای مدیر زیاد و کنترل آنها سخت است.

موسی‌وند در پاسخ به اینکه آیا مدارس بزرگسال، راه دور و پیش‌دبستانی هم می‌توانند از شاد استفاده کنند یا نه، گفت: متأسفانه هم این مدارس و هم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش این دسترسی را ندارند.

او ادامه داد: با توجه به حجم زیاد داده و انتقال عکس و فیلم در شاد، در ساعات خاصی مثل صبح و عصر، شاد گاهی از کار می‌افتد و سرعت پایینی دارد و به دلیل سطح اقتصادی پایین مردم این منطقه تعدادی از دانش‌آموزان به گوشی همراه دسترسی ندارند که از شاد استفاده کنند که این خود باعث نگرانی است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار