برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی مدارس شهرستان ملارد

ملارد(پانا)- انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس شهر و روستای شهرستان ملارد در تاریخ ۶ آبان و از طریق برنامه نرم‌افزاری در شبکه شاد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۳۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی مدارس شهرستان ملارد

شورای دانش‌آموزی، نهادی در مدرسه‌های ایران است که اعضای آن با انتخابات میان دانش‌آموزان برگزیده می‌شوند. اهداف برپایی آن شامل: زمینه‌سازی رشد مهارت فردی - اجتماعی، توسعهٔ هم‌یاری در امور آموزشی و پرورشی و تعامل میان آنان و مسئولان بیان شده است.

انتخابات آن در هر سال آموزشی در ماه آبان برگزار می‌شود و با توجه به شرایط مدرسه و شمار دانش‌آموزان، اعضای شوراها از ۵ تا ۱۴ نفر متغیر است. با توجه به جایگاه و اهمیت شورای دانش‌آموزی در راستای تحقق مشارکت موثر دانش‌آموزان در تصمیم‌‌سازی و اجرای مطلوب برنامه‌ها و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و تقویت مسئولیت ‌پذیری آنان، پای صحبت مرضیه حافظی مسئول سازمان دانش‌آموزی نشستیم و از او در مورد نحوه انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس جویا شدیم.

حافظی به پانا گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی هر ساله به صورت حضوری و با تبلیغات داوطلبان در مدرسه و کلاسها صورت می‌گرفت. دانش‌آموزان پس از بررسی صلاحیت کاندیداها، رأی خود را در صندوق می‌انداختند و اعضای شورای مدرسه بدین صورت انتخاب می‌شدند.

حافظی در پاسخ به چگونگی برگزاری انتخابات در شرایط کرونا و تعطیلی مدارس گفت: امسال تبلیغات و انتخابات از طریق نرم افزار و شبکه شاد صورت می‌گیرد.

این انتخابات در تاریخ ۶ آبان بصورت هماهنگ کشوری، برای مدارس شیفت صبح در ساعت ۹ و مدارس شیفت عصر ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌ شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار