فرماندار اسلامشهر:

حضور همیاران بهداشت با هدف توسعه آموزش همگانی به مردم در اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - فرماندار اسلامشهر در جلسه ستاد کرونای شهرستان اعلام کرد جهت حفظ انسجام و اثربخش بودن تصمیمات در زمینه مقابله با این بیماری منحوس، همه دستگاه‌ها باید جهت اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونای شهرستان تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور همیاران بهداشت با هدف توسعه آموزش همگانی به مردم در اسلامشهر

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر، در سخنانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش همگانی در رابطه با راه‌های شیوع و شیوه‌های پیشگیری، از ظرفیت سپاه و بسیج شهرستان، آموزش و پرورش، اصناف، امور مساجد، ورزش و جوانان و خانه مشارکت در سلامت استفاده خواهد شد.

او با بیان اینکه 100 نفر توسط سپاه ناحیه سیدالشهداء (ع) و شصت نفر توسط سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) چهاردانگه و صد نفر نیز توسط اتاق اصناف جهت آموزش به شبکه بهداشت و درمان معرفی خواهند شد، افزود: پس از آموزش این 260 نفر و صدور کارت همیاران بهداشت، آموزش همگانی مردم با محوریت شبکه بهداشت آغاز خواهد شد.

فرماندار اسلامشهر بیان کرد: در این زمینه از ظرفیت مساجد، گروه‌های جهادی و بسیجیان عزیز که از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در صحنه خدمت به مردم فعالانه حضور داشتند، استفاده خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به اجرای موفق طرح مواسات در شهرستان گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های اداری شهرستان و همچنین مشارکت خیرین و اقشار مختلف مردم جهت کمک به خانواده‌هایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند، استفاده کنیم.

مرسلپور خاطر نشان کرد: با پشتیبانی شهرداری، بخشداری‌ها و اتاق اصناف نقاطی در مناطق پرتردد شهرستان مشخص خواهد شد تا با هماهنگی سپاه شهرستان و استقرار بسیجیان توزیع رایگان ماسک نیز انجام شود.

فرماندار اسلامشهر ضمن انتقاد از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در بانک‌های شهرستان افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان نظارت جدی تری بر بانک‌ها خواهد داشت و مدیران بانک‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای اسلامشهر بر ضرورت اجرای دقیق حضور 50 درصدی کارکنان در ادارات دولتی تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌ها باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشند تا خللی در کار مردم ایجاد نشود.

سپس علی اکبر معدنی پور رئیس بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر نیز در سخنانی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در این منطقه بیمارستانی ندارد و بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر تنها بیمارستان فعال منطقه است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا، کاملا در اختیار این بیماری قرار گرفته و در حال حاضر قریب به ۸۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان، بیماران کرونا هستند و تعداد زیادی از پرسنل و پزشکان بیمارستان درگیر کرونا شدند.

او بیان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) یکه و تنها از نظر امکانات، به تنهایی به ارائه خدمات به بیماران کرونایی پرداخته و تنها یک پزشک متخصص عفونی دارد که نگران سلامتی او هستیم و از دانشگاه علوم پزشکی تهران درخواست داریم در رابطه با اختصاص پزشک متخصص عفونی به کادر درمان بیمارستان و مردم منطقه کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار