معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران:

ضرورت اشراف کامل بانک‌ها به قوانین و آئین نامه‌های پرداخت تسهیلات در زمان اقتصاد کرونایی

اسلامشهر(پانا) - فرماندار اسلامشهر با اشاره به این که در دوران اقتصاد کرونایی به سر می‌بریم از محاسبه سقف ارائه تسهیلات و اختیارات بانک‌ها با شرایط زمان عادی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اشراف کامل بانک‌ها به قوانین  و آئین نامه‌های پرداخت تسهیلات در زمان اقتصاد کرونایی

مسعود مرسلپور،فرماندار اسلامشهر در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار و شورای بانک‌ها که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: موارد ارجاعی درخواست‌های تولیدکنندگان،کارآفرینان شهرستان به ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران سریع رسیدگی می‌ شود و نقش موثری در اقتصاد مولد دارد، اما در بسیاری موارد و در بخش‌های دیگر تقاضاهای استانی ما با کندی پیش می‌رود و دراین رابطه باید به این نکته توجه داشت که ریسک پذیری، انعطاف و سرعت عمل مدیران استانی نقش بسزایی در حل مشکلات دارد.

او بیان کرد: شهرستان اسلامشهر با پذیرایی از مهمانان ناخواسته اتباع افغانی از سرانه خدمات هم برخوردار نیستیم و ما مهاجر‌پذیری داشته و مهاجر‌فرستی نداریم و از طرفی دیگر با حضور جمعیت مازاد روزانه در مراکزتولیدی بزرگ روز روبه‌رو هستیم.

فرماندار اسلامشهر گفت: در دو مبحث مهم مالیات و بانکداری با وجود 153 کارخانه و مرکز تولیدی و اخذ مالیات از مودیان مالیاتی بزرگ این مالیات در شهرستان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما در حوزه ارزش افزوده مشکلات ما بهتر حل شد و از طرفی در حوزه بانکداری هم گاهی اوقات کارخانه‌های ما که در شهرستان فعالیت دارند، گردش مالی، سوددهی و دریافت تسهیلات را در شعب منتخب بانک‌های تهران داشته و با بانک‌های شهرستان همکاری ندارند.

مرسلپور ادامه داد: سقف ارائه تسهیلات و اختیارات بانک‌ها هنوز با شرایط زمان عادی محاسبه می‌شود و ما اکنون در دوران اقتصاد کرونایی قرار داریم و می‌بایست در قوانین خشک بانک‌ها تجدید نظر شود تا مشکلات کارخانه‌ها و مراکز تولیدی در زمینه سرمایه درگردش و دریافت تسهیلات حل شود .

‌سپس حشمت ا.. عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در سخنانی با تقدیر از مجموعه فرمانداری و تیم اقتصادی شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: شرایط امروز کشور با تمامی دوران متفاوت است و کرونای پرمخاطره با قربانی بالا پیش می‌رود و مدل معیشتی دنیا عوض شده و در این شرایط نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم وارتباط ما با دنیا و اثرپذیری دنیا از ما در هر دو مورد بسیار مهم است.

او افزود: ستاد تنظیم بازار در هر شهرستان باید مراقبت رفتار سودجویانه افراد در این شرایط باشد و با وجود داشتن کالا توسط افراد فروش را به تأخیر بیندازند، همان احتکار است و دقت و نظارت رامی‌طلبد و از طرفی دولت با برخورداری از چهارصدهزار واحد صنفی نمی‌تواند برای هرواحد یک بازرس قراردهد و در اینجا نقش مردم معنا پیدا می‌کند .

او تصریح کرد: تا زمانی که یارانه پرداخت شود، فضای سودجویی هم وجود دارد و ما در سوی دیگر با مشکلات ارز هم روبه‌رو هستیم، وقتی تولیدکننده ثبت سفارش می‌کند، موارد مهم‌تر پیش می‌آید و درخواست او به صف انتظار می‌رود.

عسگری با اشاره به همراهی بانک‌ها و ابراز رضایت از فعالیت آنان به نسبت سال گذشته بیان کرد: طبق آمار در شش ماه گذشته 3900 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در سطح کشور پرداخت شده و سهم استان تهران در این زمینه 2200میلیارد تومان است و با توجه به محدودیت سقف پایین در بانک‌ها هنوز می‌شود تسهیلات پرداخت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطر نشان کرد: ما از بانک‌ها نمی‌خواهیم فراتر از قانون عمل کنند، اما به قوانین آئین نامه‌های پرداخت تسهیلات در زمان شرایط اقتصاد کرونایی اشراف کامل داشته باشند.

در این جلسه که در سالن همایش‌های فرمانداری اسلامشهر با حضور معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و مسئولان ادارات و بانک‌ها برگزار شد، نمایندگان اداره صمت،اتاق اصناف و بانک ملی شهرستان به بیان دیدگاه و مشکلات خود پرداختند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار