نگاهی به تاریخ سینمای ایران؛ سالن تماشاخانه موزه سینما

تهران (پانا) - سالن تماشاخانه موزه سینما با الهام از سالن‌های سینمای دهه 30 و 40 شمسی طراحی و ایجاد شده است. بر همین اساس دستگاه آپارات زغالی مدل پاته ( pathe) در این سالن قرار گرفته و فیلم بر روی پرده سفید به نمایش در می آید.

کد مطلب: ۱۱۳۳۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به تاریخ سینمای ایران؛ سالن تماشاخانه موزه سینما

صندلی‌های این سالن بر اساس صندلی‌های سینما پالاس ( یکی از شاخص ترین سینماهای تهران) طراحی شده است. در این سالن گزیده‌ای از نخستین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران شامل، تصاویر ثبت شده توسط میرزا ابراهیم خان عکاسباشی در 1279، دقایقی از فیلم حاجی آقا آکتور سینما ساخته آوانس اوگانیانس در سال 1312 و دختر لر ساخته اردشیر ایرانی و عبدالحسین سپنتا در سال 1312 به نمایش گذاشته می‌شود تا مخاطبین موزه و علاقمندان را هر چه بیشتر با بخشی از تاریخ سینمای ایران آشنا کند.
همچنین در این بخش اجازه نامه‌های نمایش فیلم (سال های 1310 و 1330) ، لیست حقوق کارکنان سینما البرز (سال 1339)، تابلوهای اعلانات مرسوم سینماهای آن دوره، تصاویری از درایوین سینماهای تهران و ... وجود دارد.
برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبین با حال و هوای سینماهای دهه 30 و 40 تابلو نقاشی رنگ روغن از سالن سینما در این دوره اثر تجارتچی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار