خزان شاخص کل در معاملات این هفته بازار

تهران ( پانا) –- شاخص کل بورس این هفته نیز روزهای منفی بسیاری را پشت سرگذاشت به گونه‌ای که در روز یک شنبه به عنوان نخستین روز معاملات این هفته با ثبت افت ۴۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۱۴هزار واحد قرار گرفت؛ روندی که در روزهای بعد با ثبت افت 7 هزار واحدی در معاملات روز دوشنبه، افت 42 هزار واحدی در معاملات روز سه شنبه و 7 هزار واحدی در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل را در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۲هزار واحد قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
خزان شاخص کل در معاملات این هفته بازار

برخی کارشناسان با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی معتقدند هم‌زمان با رشد نجومی و حبابی قیمت در بازارهای موازی بورس، مبالغ نجومی حاصل از رشد قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو هم اینک به دنبال بازاری برای رسوب پول می‌گردند.

کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که یکی از راهکارهای خروج از رکود تورمی برای دولت‌ها بازار سرمایه است و بر این اساس پول‌های بزرگ در صورت رسوب در سیستم بانکی باعث ایجاد رکود گسترده و فراگیر در کشور برای یک دوره‌ 4 تا 5 ساله خواهد شد.

اما امیدها به بازگشت روزهای خوب برای بورس نیز کم نیست و برخی کارشناسان عقیده دارند سهامداران در ابتدا باید صبر کنند تا بازار به ثبات برسد که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده از آبان ماه شاهد بهبود و ثبات در شرایط و معاملات بازار خواهیم بود.

ثبت افت ۴۷هزار واحدی شاخص در معاملات روز یک شنبه بازار

شاخص بورس در جریان معاملات روز یک شنبه 27 مهر بازار سرمایه با ثبت افت ۴۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۱۴هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای روز یک شنبه بازار سرمایه 4میلیارد و 205میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 6هزار و 316میلیارد تومان در 775هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 47هزار و 17واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 514هزار و 398واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز یکشنبه 27 مهر به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های گروه صنعتی پاکشو، باما و سایر اشخاص بورس انرژی با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 12308واحد، کل (هم‌وزن) 5515واحد، قیمت (هم‌وزن) 3613واحد، آزاد شناور 60276واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 42642 و 62481واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 548میلیون ورقه به‌ارزش 3هزار و 456میلیارد تومان در 593هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 353واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 721واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، سنگ‌آهن گهر زمین و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های مدیریت انرژی امید تابان هور، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بیمه کوثر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

شاخص بورس در معاملات روز دوشنبه ۷ هزار واحد افت کرد

در جریان دادوستدهای روز دوشنبه 28 مهر بازار سرمایه 2میلیارد و 16میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 347میلیارد تومان در 339هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 51هزار و 889واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 462هزار و 383واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز دوشنبه به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های فرآورده‌های نسوز ایران، رادیاتور ایران و کاشی و سرامیک حافظ با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 13584واحد، کل (هم‌وزن) 5735واحد، قیمت (هم‌وزن) 3757واحد، آزاد شناور 63670واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 43647 و 82681واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 941میلیون ورقه به‌ارزش 2هزار و 901میلیارد تومان در

بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های بیمه کوثر، آتیه داده پرداز و بیمه تجارت نو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

شاخص بورس در معاملات روز سه شنبه۴۲ هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات روز سه شنبه 29 مهر بازار سرمایه با ثبت افت ۴۲هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۹هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای روز سه شنبه بازار سرمایه 4میلیارد و 15میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 4هزار و 389میلیارد تومان در 611هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 42هزار و 970واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 419هزار و 312واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز سه شنبه به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های تامین سرمایه امین، آهنگری تراکتورسازی ایران و رادیاتور ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 11249واحد، کل (هم‌وزن) 5693واحد، قیمت (هم‌وزن) 3730واحد، آزاد شناور 58478واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 39823 و 54100واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 1145میلیون ورقه به‌ارزش 2هزار و 203میلیارد تومان در 453هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 266واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 8واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات شد و در مقابل شرکت‌های اعتباری ملل، توسعه مسیر برق گیلان و برق و انرژی پیوند گستر پارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات روز چهارشنبه

شاخص بورس در جریان معاملات روز چهارشنبه 30 مهر بازار سرمایه با ثبت افت ۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۲هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای روز چهارشنبه بازار سرمایه 10میلیارد و 702میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 230میلیارد تومان در یک میلیون و 193هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 7هزار و 5واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 412هزار و 300واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز چهارشنبه به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو و بانک ملت با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 1833واحد، کل (هم‌وزن) 1075واحد، قیمت (هم‌وزن) 704واحد، آزاد شناور 3395واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 5508 و 12666واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 1934میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 13میلیارد تومان در 582هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 38واحد افت کرد و در ارتفاع 16هزار و 970واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری صبا تامین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار