افزایش 315 درصدی واردات انسولین و کاهش 52 درصدی سر سوزن

تهران(پانا) - سخنگوی گمرک خبر داد در هفت ماه نخست امسال بیش از ۹۱ هزار و ۲۷۵ کیلوگرم انواع هورمون انسولین وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه، ۳۱۵ درصد رشد داشته، اما واردات سرنگ و سرسوزن انسولین روند کاهشی دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 315 درصدی واردات انسولین و کاهش 52 درصدی سر سوزن

به گزارش گمرک کشور، سیدروح اله لطیفی افزود: امسال تا روز ۳۰ مهرماه، حدود ۹۱ هزار و ۲۷۵ کیلوگرم هورمون انسولین وارد کشور شده که ۸۹ هزار و ۹۸۸ کیلو گرم با کد تعرفه ۳۰۰۴۳۱۹۰ و یکهزار و ۲۸۷ کیلوگرم نیز با کد تعرفه ۳۰۰۴۳۱۱۰ ثبت شد.

به گفته وی، این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۱ هزار و ۹۹۵ کیلو گرم بود، رشد ۳۱۵ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: واردات سرنگ های انسولین با تعرفه های یاد شده، به ترتیب منفی ۳۱ درصد و مثبت ۶۰۷ درصد نسبت به سال قبل تغییر داشت.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: ۳۰ کیلوگرم از مواد تشکیل دهنده انسولین با کد تعرفه ۲۹۳۷۱۲۰۰ نیز در این مدت وارد کشور شد.

لطیفی گفت: واردات سرسوزن انسولین نیز نسبت به مدت مشابه کاهش ۵۲ درصدی را تجربه کرد و با تصمیم ها و اقدام های سازمان های مرتبط جبران این موضوع در حال پیگیری است.

سخنگوی گمرک از آمادگی این تشکیلات برای همکاری به شیوه شبانه روزی به منظور ترخیص کالاهای سلامت محور و داروها خبر داد.

اقلام دارویی وارد شده از کشورهای آلمان، لهستان، ایتالیا، بلژیک، هند، هلند، چین و فرانسه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: انسولین به اندازه کافی وارد کشور شده و در روزهای آینده روند توزیع این داروی بیماران دیابتی سامان دهی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار