13آبان فقط مخصوص دانش آموزان و دانشجویان نیست

تبریز( پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ۱۳ آبان فقط مخصوص دانش آموزان و دانشجویان نیست و همه آحاد مردم باید با وحدت و همدلی و حضور یکپارچه در این مراسم شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
13آبان فقط مخصوص دانش آموزان و دانشجویان نیست

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: امیدواریم این ماه، ماهی پربرکت در سلامت روح و معنویت مومنین و مسلمانان باشد.
علمی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدفهای مهمی تدوین شده است اظهار کرد: مهمترین هدف سند، تربیت دانش آموزان در ابعاد ساحتهای شش گانه است ،به ویژه رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است. زیرا اگر دانش آموز به این مراتب برسد به فردی در تراز نظام جمهوری اسلامی رسیده است
وی افزود: در این میان، تربیت سیاسی دانش آموز هم مهم است و هم سخت. اما مناسبتهای مختلف ایام الله ها و مناسبتهای مذهبی و انقلابی زمینه ساز و تقویت گر تربیت سیاسی دانش آموزان محسوب میشود و باید از فرصتهای بوجود آمده در این زمانها برای تقویت بعد سیاسی دانش آموزان نهایت استفاده ببریم تا هم نگاه سیاسی آنان نسبت به نظام جمهوری اسلامی محکم گردد و و نیز نگذاریم مناسبتها بدون حضور جوانان اجرا گردد


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد:مناسبتهای ایام الله تعطیل پذیر نیستند بویژه ۱۳ آبان که نماد ایستادگی برای ما و همه هموطنان است و همانطور که در سال های قبل مراسم های ۱۳ آبان را با اقتدار کامل اجرا کرده ایم؛ امسال نیز باید اجرا شود ولی برنامه ها با شرایط کنونی و به دلیل کرونا به شکلی دیگر و غیر حضوری و با نواختن زنگ استکبار در مدارس (بطور نمادین) اجرا خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ۱۳ آبان فقط مخصوص دانش آموزان و دانشجویان نیست و همه مردم باید با وحدت و همدلی حضور یکپارچه ای در این مراسم خواهند داشت.
علمی با بیان اینکه استکبار ستیزی یکی از ویژگیهای ۱۳ آبان است، گفت: فرهنگ استکبار ستیزی را باید به دانش آموزان انتقال دهیم. پیام مهم ۱۳ آبان این است که همیشه پشتوانه رهبری و ولایت و انقلاب بمانیم. هم چنین نسل جوان ما باید بدانند که ما مردم کشور ایران بویژه دانش آموزان استقلال خود را حفظ کنیم زیرا اگر ما استقلال داشته باشیم میتوانیم حرف خود را در مقابل جهانیان بیان کنیم .
وی افزود: ۱۳ آبان روز وحدت بین دانش آموزان و سایر افشار مختلف مردم است که میبایست این یکپارچگی در این روزها خود را بیشتر از گذشته نشان دهد چرا دشمن از وحدت و یکپارچگی ما وحشت دارد . در روز ۱۳ آبان باید برنامه های خوبی به نمایش بگذاریم تا بتوانیم با استفاده از فضای مجازی بویژه در شبکه شاد ،پیام مهم انقلاب و نظام را به گوش جهانیان به خوبی مخابره کنیم تا بفهمند ما همچنان مخالف سلطه آمریکا در ایران و سایر کشورها هستیم .

وی برنامه های امسال 13 آبان را برشمرد و گفت : از جمله این برنامه ها خاطره نویس، شعار نویسی، متن نویسی و راه اندازی هشتگ شعار مرگ بر آمریکا"در بین دانش آموزان، مصاحبه با دانش آموزان و خانواده های آنها ، برگزاری گفتمان های بصیرت افزایی توسط اساتید برتر در سطح دانش آموزی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار