سوال کمیسیون از وزیر جهاد کشاورزی به هفته‌ آینده موکول شد

تهران (پانا) - نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت سوال ۷ نفر از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار نشست امروز - سه شنبه - قرار داشت که به دلیل عدم حضور وزیر در این جلسه با موافقت نمایندگان سوال کننده به هفته آینده موکول شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سوال کمیسیون از وزیر جهاد کشاورزی به هفته‌ آینده موکول شد

به گزارش خانه ملت، جلال محمودزاده در تشریح نشست امروز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی افزود: هفته گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس نظارت میدانی از استان سیستان و بلوچستان داشت در این نظارت میدانی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان بررسی شد و گزارش آن به کمیسیون ارائه شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با حضور مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و نیرو گزارش نظارت میدانی از استان سیستان و بلوچستان بررسی شد، عنوان کرد: عمده مباحث مطرح شده در گزارش نظارتی میدانی از استان سیستان و بلوچستان در خصوص صید ترال، ساماندهی قایق‌های ماهیگیری، بدون برنامه بودن مجوزهای صیادی، ساماندهی واحدهای شناور و نیاز اسکله‌های صیادی به لایروبی بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: نبود کشتی پشتیبان صید در مناطق استان سیستان و بلوچستان، مشکلات باغات موز، بهره‌وری سدهای استان از جمله سد کهیر که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نبود شبکه پایاب سدهای استان، عدم استفاده بهینه از منابع آبی، کمبود امکانات مراکز تحقیقات کشاورزی و تعطیلی کشتارگاه‌های صنعتی از جمله مشکلات مطرح شده در گزارش نظارت میدانی از استان سیستان و بلوچستان بود.

محمودزاده با بیان اینکه هر چهار کشتارگاه صنعتی استان سیستان و بلوچستان بر اساس گزارش ارائه شده در کمیسیون کشاورزی مجلس تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، تصریح کرد: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و نیرو توضیحاتی را در زمینه گزارش نظارت میدانی از استان سیستان و بلوچستان ارائه کردند، مقرر شد طی دو هفته آینده در نشستی با حضور مدیران، استاندار سیستان و بلوچستان، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات مطرح شده تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به اینکه دستور کار دوم نشست امروز بررسی گزارش عملکرد وزارت نیرو به استناد ماده ۲۳۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بود، ادامه داد: بر اساس ماده ۲۳۵ آیین‌نامه داخلی مجلس وزارت‌خانه‌ها باید گزارشی از عملکرد خود به کمیسیون تخصصی ارائه و برنامه‌های سال آینده خود را تشریح کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئولین وزارت نیرو در نشست امروز گزارشی در خصوص عملکرد این وزارت خانه در زمینه سد سازی، مهار آب‌های مرزی، اجرای شبکه پایاب سدها، احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی، مطالعات شیرین‌سازی و انتقال آب دریا، مطالعات حریم بستر، لایروبی رودخانه‌ها و آبگیری سدها ارائه کردند.

محمودزاده با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس پس از اتمام جلسه در خصوص گزارش ارائه شده توسط وزارت نیرو رای گیری کردند، ادامه داد: اعضای کمیسیون کشاورزی ضمن تایید گزارش وزارت نیرو انتقاداتی نیز در زمینه تامین آب شرب روستایی، دفع فاضلاب، انتقال آب، چاه‌های غیرمجاز، عدم تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، تخصیص آب شرب روستاها، تخصیص آب شرب صنایع و شهرک‌های گلخانه‌ای، آبخیزداری و هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی داشتند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سوال ۷ نفر از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی در دستورکار نشست امروز قرار داشت که به دلیل عدم حضور وزیر در این جلسه با موافقت نمایندگان سوال کننده به هفته آینده موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار