مینو زمان: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ماندگارتر از مدرسه‌سازی است

تهران (پانا) - جلسه کمیته بحران منطقه با هدف پیگیری وضعیت دانش آموزان در سالن ثامن الحجج منطقه 8 با حضور مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه، وحید شیخی، معاون پرورشی و تربیت بدنی و اعضای کمیته مدیریت بحران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مینو زمان:  پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ماندگارتر از مدرسه‌سازی است

در ابتدای این جلسه که روز دوشنبه 28 مهرماه 99 برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید، شیخی، ضمن بیان دستور جلسه، خواهان همکاری اعضای ستاد کمیته بحران در خصوص پیشگیری از آسیب ها با تکیه بر نشاط معنوی و اجتماعی با محوریت خانواده، منطقه و ارگان های ذیربط شد.

در ادامه پس از پخش ویدئوی آموزشی نماد، مینو زمان به اهمیت آموزش به خانواده ها و ارتباط سازمان های مختلف در زمینه کاهش آسیب های دانش آموزی اشاره و در خصوص راه اندازی میز نماد و ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای در شرایط کرونا تاکید کرد و گفت: اقدامات حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ماندگارتر از مدرسه‌سازی است.

در همین راستا لیلا کارگری، کارشناس مشاوره منطقه 8 به بیان اهمیت اجرای کامل طرح های نماد و یاریگران زندگی و تقویت ساختار ارجاع به هسته مشاوره پرداخت و جهانبخش نیایش، مسئول حراست منطقه با توجه به حضور بیشتر دانش آموزان در خانه در این شرایط همه گیری کرونا، خواهان آموزش خانواده ها برای تعامل بهتر بین اعضا شد و در خصوص ایجاد حساسیت در خانواده ها و همکاران در خصوص آگاهی از مشکلات روانشناختی سفارش کرد.

همچنین گلاره کوشا، معاون متوسطه منطقه، به تأثیر ویژه غربالگری سریع در مدارس اشاره کرد و ارتباط تلفنی و صحبت مشاورین با اولیا را از عوامل سلامت روان برشمرد.

در ادامه جلسه، اکرم سیفی، کارشناس مسئول ارزیابی و عملکرد منطقه نیز اظهار کرد که طرح نماد را باید با همکاری هم به نتیجه مطلوب برسانیم و در حوزه مسائل تربیتی خسته نشویم و خدیجه مختاری، نماینده مشاوران منطقه 8، در مورد محتوای مفید طرح نماد برای گروه های مختلف از جمله دانش آموزان، اولیا، معلمان و مشاوران طی صحبت هایی بر لزوم آموزش های خانواده و دانش آموزان و کارکنان تأکید کرد.

در پایان ضمن دریافت نظرات همکاران در خصوص طرح نماد به بررسی وضعیت تعدادی از دانش‌آموزان در معرض خطر پرداخته شد و اجرای طرح نماد (نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان) و یاریگران زندگی در سطح منطقه و تصمیم گیری در خصوص برخی دانش‌آموزان مشکل‌دار مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار