در مجله خبری، تصویری و تحلیلی نگاه صورت گرفت؛

تشریح معیارهای سلامت روان در خانواده و فرزندان

تهران (پانا) - با حضور همکار فرهنگی و مشاور تربیتی مدارس تهران در مجله خبری، تصویری و تحلیلی نگاه، معیارهای سلامت و بهداشت روان خانواده و فرزندان تشریح شد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تشریح معیارهای سلامت روان در خانواده و فرزندان

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اردشیر کیانی، کارشناس امور تربیتی و مشاور خانواده با حضور در مجله خبری، تصویری و تحلیلی نگاه به نکاتی در خصوص معیارهای سلامت و روان پرداخت و اظهار کرد: اگر افراد بتوانند اختیار رفتار خود را به دست بگیرند و آگاهی و توانایی لازم را در این زمینه داشته باشند، حتما شرایط زندگی از لحاظ اجتماعی و روانی چه برای خود افراد و چه برای جامعه بهتر خواهد شد.

کیانی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت زیاد مسئله بهداشت و سلامت روان در جامعه از سوی سازمان بهداشت جهانی یک هفته در سال به نام هفته سلامت و بهداشت روانی نامگذاری شده است، گفت: معلمان و همکاران فرهنگی باید بتوانند ابتدا نشانه ها و نکات سلامت و روان را در خودشان رصد کنند و تلاش کنیم تا به سلامت روان و حال خوب برسیم تا پس از آن بتوانیم با انرژی مثبت وحال خوب خودمان بر دانش آموزان تاثیر مثبت بگذاریم.

همکار فرهنگی و مشاور تربیتی مدارس تهران ادامه داد: افراد سالم معمولا شاد و مثبت اندیش هستند و سعی می کنند به اطرافیان خود این شادی و مثبت اندیشی را منتقل کنند. انسان های ناشاد معمولا انسان های بی هدفی هستند که نمی دانند چگونه کنترل امور زندگی را در اختیار خود بگیرند. بنابراین باید به فرزندانمان مثبت اندیشی و شادزیستن را آموزش دهیم تا از این طریق هدفمند زندگی کردن را بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار