نشست کارگروه گرامیداشت هفته تربیت بدنی منطقه 3

تهران (پانا) - فیروز یارمحمدی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۳، در نشست  کارگروه برنامه ریزی و گرامیداشت هفته تربیت بدنی گفت: هفته تربیت بدنی فرصت مناسبی است تا اهمیت ورزش و تحرک در سلامتی افراد جامعه، بویژه دانش آموزان توسط متولیان امر تبیین شود.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارگروه گرامیداشت هفته تربیت بدنی منطقه 3

وی ضمن اشاره به عناوین روز شمار هفته تربیت بدنی افزود: یکی از برنامه های ثابت و پرطرفدار در برنامه مدارس تربیت بدنی است. ورزش مقوله ای است که در هر اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد و نقش آن در شکوفایی استعداد های مختلف افراد و متعاقب آن تقویت و افزایش ظرفیت های اخلاقی، تربیتی، جسمانی ، ذهنی، عقلی، مهارتی، عاطفی و اجتماعی آنان انکار ناپذیر است.

وی سپس در خصوص طرح کوچ که یکی از برنامه های اصلی هفته تربیت بدنی است، اظهارکرد: طرح کوچ که اکنون در دست اقدام است و همه باید در اجرای آن همکاری لازم را داشته، طرح کاهش وزن و چاقی دانش آموزان است. این طرح با مسئولیت مدیران مدارس توسط آموزگاران و دبیران طبق دستورالعمل غربالگری انجام می شود. ضمنا پس از غربالگری فعالیت‌های مداخله‌ای را توسط مراقبین بهداشت و دبیران تربیت بدنی به عنوان مشاورین خواهیم داشت که در همین راستا از ظرفیت‌های برون بخشی از جمله دانشگاه علوم پزشکی استفاده خواهیم کرد.
یارمحمدی در ادامه در مورد عو امل چاقی افزود: ریشه بیشتر چاقی ها در دانش آموزن در تغذیه و بی‌تحرکی آنان خلاصه می شود، لذا پس از غربالگری، مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی با تولید محتوای تغذیه ای و نقش آن در جلوگیری از چاقی و تحرک بدنی وارد عمل خواهند شد.
او تصریح کرد: بنابراین طرح کوچ در برنامه‌های مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی، با هدف تغییر سبک زندگی و تغذیه دانش آموزان پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار