«مو مو» قلابی دستگیر شد

تهران (پانا) -  پسر جوان که با همدستی دوستانش با ساخت اکانت «مومو» و ارسال پیام‌های تهدید‌آمیز برای پسرعمه‌اش باعث وحشت او شده بود از سوی پلیس دستگیر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
«مو مو» قلابی دستگیر شد

به‌گزارش ایران، سرگرد احسان بهمنی، سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در این باره گفت: به دنبال شکایت‌های متعدد شهروندان مبنی بر ارسال پیام‌های تهدید‌آمیز از یک اکانتی با عنوان «مومو» تحقیقات در این‌باره ادامه داشت که چند روز قبل مردی به پلیس فتا مراجعه کرد و اعلام داشت دارنده اکانت واتس‌اپی که تصاویر پروفایل آن عروسکی به‌نام «مومو» و ارواح خبیثه است اقدام به ارسال پیام بازی برای فرزندم کرده اما پس از مخالفت پسرم برای ادامه بازی، صاحب اکانت اطلاعات خصوصی از خانواده ما ارائه و با تهدیدات مکرر پسرم را مجاب به ادامه بازی کرده که این امر موجب ترس و دلهره در میان خانواده ما شده است.

این مقام انتظامی گفت: پس از اقدامات پلیسی و پی جویی‌های فنی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی‌های قضایی به این پلیس احضار شد. متهم پرونده گفت در گروه دورهمی با دوستانم در واتس‌اپ، مطالبی پیرامون «مومو» از سوی مدیر گروه و دیگران ارائه شده بود. من هم به بهانه شوخی با پسرعمه‌ام به همراه چند تا از دوستانم با شماره سیم کارت ناآشنا یا شماره‌های موقت خارجی اکانت‌های واتس‌اپی ایجاد کردیم و تصاویر پروفایل آن را «مومو» و ارواح ترسناک گذاشتیم و به او پیام چالش وحشت دادیم و قصد ما از این کار فقط شوخی بوده است.

بدین ترتیب سرگروه و ۶ نفر از دوستان وی شناسایی شدند و اقدامات قضایی برای رسیدگی به این پرونده ویژه در حال انجام است.
سرگرد بهمنی در ادامه گفت: این روزها اکانت‌هایی با شماره‌های خارجی و داخلی با فعال‌سازی چالشی شبیه نهنگ آبی تحت عنوان «مومو» اقدام به ارسال پیام اولیه با مضمون «بیا با هم بازی کنیم» به زبان انگلیسی و فارسی برای کاربران می‌کنند. پیام‌ها، تصاویر و کلیپ‌هایی ساختگی با ماهیت خشونت و خودزنی از سوی پروفایل با نمای عروسک اهریمنی معروف به «مومو» ارسال می‌شود به این شرح که اگر مخاطب رگ خود را نزند و چالش‌های آسیب تکمیل نشود، در این صورت مومو به آدرس و محل زندگی قربانی کاملاً آشناست و اقدام به حمله با چاقو و اسلحه سرد به اعضای خانواده او خواهد کرد.

سرگرد بهمنی بیان کرد: با بررسی‌های فنی مشخص شد که اکانت اصلی این چالش، یک روبات پاسخگوی اتوماتیک به زبان انگلیسی است و همچنین افرادی با بهره‌گیری از شماره‌های موقت خارجی یا حتی داخلی اقدام به راه‌اندازی اکانت واتس اپ کرده و برای دیگران با همین روش مزاحمت ایجاد می‌کنند و عده‌ای هم اقدام به نشر شایعات آلوده و کذب در شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌کنند.
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نصب برنامه‌های مستقل ساخته شده برای این‌گونه چالش‌های روان پریش به غیر از آسیب‌های روانی باعث سرقت اطلاعات خصوصی کاربران می‌شود، پایه و اساس این چالش‌ها بر مبنای دروغ و حیله‌های روانشناختی است، بر همین اساس عدم نصب برنامه‌های مربوطه یا پاسخ دهی و بلاک این شماره‌ها در پیام رسان‌های خارجی بهترین واکنش از سوی مخاطبان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار