وزیر دفاع: ۹۰ درصد نیازهای دفاعی را در داخل کشور تولید می‌کنیم

تهران (پانا)-وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه زمانی که در دفاع مقدس با تحریم مواجه شدیم راهبردی در پیش گرفتیم و اهمیت خود اتکایی را با توجه به عدم فروش سلاح دریافتیم، گفت برای دفاع از تمامیت ارضی کشور باید خود اتکا باشیم و این فشار و تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها طی سالیان متمادی اعمال کرد باعث حرکت ما شد به نحوی که امروز می‌توانیم ۹۰ درصد نیازهای دفاعی خود را در داخل کشور تولید و تأمین کنیم.

کد مطلب: ۱۱۳۱۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر دفاع: ۹۰ درصد نیازهای دفاعی را در داخل کشور تولید می‌کنیم

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ «امیر حاتمی» یکشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به پایان خودکار تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران،‌افزود: رسیدن به یک چنین توانمندی برای آمریکایی‌ها بسیار سخت است آنان تاکنون به دروغ چیز دیگری به دنیا گفته اند که کشوری بدون پشتیبانی آمریکا نمی‌تواند کاری کند و همه تلاش خود را کردند تا از هر آنچه که حق طبیعی ماست محروم باشیم و این نکته بسیار با اهمیتی است.
وی اضافه کرد: می خواستند با گرفتن این حق ملت جمهوری اسلامی را تحقیر کنند و از این جهت برای ما مهم بود ولو اینکه از این حق استفاده نکنیم اما باید به آن دست یابیم و مجموعه اتفاقات به لطف خدا باعث شد این حق را به نوعی از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون کشیدیم.
امیر حاتمی تاکید کرد: این باور خوداتکایی که ایجاد شده غیر قابل تغییر است و حتی اگر همه فرصت های دنیا، امروز در اختیار ما قرار بگیرد حتماً از راهبرد خود اتکایی دست بر نخواهیم داشت و مراقبت را به طور جدی انجام خواهیم داد. در اختیار قرار دادن علم و فناوری و مشارکت آن در جهان امروز از اهمیت بالایی برخوردار است.
وزیر دفاع و پشتبیانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ما با تحریم های مختلف مواجه بودیم و مخصوصاً آمریکایی‌ها همواره علیه جمهوری اسلامی از تحریم استفاده می‌کردند؛ در سال ۸۹ تلاش کردند با نفوذ خود در شورای امنیت از این شورا که به عنوان یک ابزار در دنیای قدرت است، استفاده و تحریم‌ها را به مصوبه شورای امنیت تبدیل کنند.
وی ادامه داد: سال ۹۴ قطعنامه ۲۲۳۱ همه تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد اما درباره تبادلات تسلیحاتی ایران محدودیت هایی ایجاد کرد که در بندهایی از آن آمده کشوری که می‌خواهد به ایران سلاح بفروشند یا از ایران سلاح بخرد باید از شورای امنیت مجوز بگیرد.
امیر حاتمی اضافه کرد: ظاهرا این محدودیت نسبت به تحریم وضعیت بهتری داشت اما از آنجایی که همه فروشندگان و خریداران سلاح به ما می دانستند آمریکا جلوی مسائل خیلی کم اهمیت‌تر را هم می‌گیرد، از این موضوع نگران بودند که امروز به طور خودکار همه محدودیت‌های فروش تسلیحات پیش‌بینی شده برداشته و لغو شد و ما مجاز هستیم به لحاظ قانونی و با توجه به مصوبه شورای امنیت هر آنچه که در دنیا نیاز داریم تهیه کنیم و آنچه دیگر کشورها نیاز دارند را نیز ما برای آنان تهیه کنیم و این یک اتفاق با ارزش برای کشور است.
وزیر دفاع، اهمیت بیشتر لغو تحریم تسلیحاتی ایران را از نگاه دشمنان کشور دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان به ویژه آمریکایی‌ها در یک سال گذشته تلاش خود را انجام دادند که یا این محدودیت‌ها برداشته نشود یا محدودیت های جدید اعمال شود به نحوی که همه حیثیت خود را روی این کار گذاشتند و هر آنچه توانستند با مراجعات مکرر به شورای امنیت فشار آورده‌اند اما حیثیت آنان از بین رفت و اتفاقی برای امریکا افتاد که برای هیچ کشوری در شورای امنیت نیفتاده است.
وی ادامه داد: این موضوع نشان داد انجام این کار برای آمریکایی‌ها بسیار مهم است.
امیر حاتمی درباره تلاش آمریکایی‌ها در مرداد امسال برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و کسب ۲ رای مثبت و اقدام مجدد آنها، اظهار کرد: این موضوع به نظرم دلایل متعددی دارد بخشی به دلایل داخلی آمریکا و بحث انتخابات در این کشور است، آنان نیازمند یک سری خوراک برای ارائه موفقیت‌ در عرصه بین المللی و داخلی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار