زنان، پیشگامان خود مراقبتی از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کرونا هستند

بوشهر(پانا)- کارشناس سلامت بانوان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت زنان، پیشگامان خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کووید ۱۹ هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
زنان، پیشگامان خود مراقبتی  از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کرونا هستند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، لیلا تقربی به مناسبت هفته سلامت بانوان افزود: زنان محور و مدیر سلامت خانواده و یاورِ ارائه‌دهندگان خدمات در سیستم سلامت هستند و بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خود مراقبتی و مراقبت در منزل بر عهده آنان است.
این کارشناس بهداشتی گفت: در شرایط کنونی زنان هم در نقش مادر و هم در نقش فعال اجتماعی در جامعه و بازار کار مسئولیت خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کووید ۱۹ را به عهده ‌دارند.
وی تأکید کرد: در دوران قرنطینه ضمن تأمین مواد غذایی مورد نیاز بدن، میزان کالری مصرفی روزانه خودمان را کاهش دهیم تا از افزایش وزن و چاقی پیشگیری کنیم.
لیلا تقربی با بیان اینکه لازم است میزان مشارکت و همکاری در خانواده را افزایش دهیم افزود: واقعیت‌ها را با زبان ساده و قابل‌درک و فهم بدون ایجاد اضطراب، برای کودکان بیان کنید و برایشان توضیح دهید که چه اتفاقی افتاده و چه کارهایی باید صورت گیرد.
کارشناس سلامت بانوان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه باید فضای خانواده را با هیجانات مثبت (شادی، نشاط، شوخی، طنز،...) پر کنیم اضافه کرد:‌ برای افزایش تحرک از بازی‌های فردی یا گروهی در خانه استفاده کنیم تا علاوه بر ایجاد تحرک، نشاط و شادی را در بین افراد خانواده افزایش دهیم.
وی اظهار کرد: مدیریت امکانات و الگوی مصرف مناسب لوازم و مایحتاج خانه به منظور تعادل هزینه‌ها و رعایت بیشتر فاصله‌گذاری فیزیکی را به درستی انجام دهید.
تقربی تأکید کرد:‌ انجام فرائض دینی از جمله نماز و خواندن قرآن، دعا و نیایش و تشویق سایر اعضای خانواده به این امر به آرامش و رفع استرس کمک خواهد کرد.
کارشناس سلامت بانوان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: اعضای خانواده را برای انجام فعالیت‌های هنری، مطالعه و سایر موارد تشویق کنید و از تمرکز بیش از حد روی اخبار کرونایی و دریافت اطلاعات لحظه‌ای دوری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار