تلاش بیست ساله‌ یک کارآفرین برای تولید پوشاک ایرانی

تهران (پانا)- محمد علی سبزه علی، کار آفرین فعال ایرانی با جمع آوری تعدادی خیاط، متشکل از بانوان و آقایانی که نیازمند به کار بودند؛ آن ها را مشغول کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش بیست ساله‌ یک کارآفرین برای تولید پوشاک ایرانی

سبزه‌علی نمونه یک کارآفرین ایرانی است. فکر و ایده نو را در تولید به کار انداخته، به دنبال منابع مالی و تجهیز رفته، خطر را پذیرفته، جانانه تلاش کرده تا توانسته است موفقیت را در آغوش بگیرد. او در تهران و شهرستان‌ها، تعدادی خیاط و برش کار را مشغول به کار کرده است و پس از تولید کالا، آن‌ها را به سراسر ایران ارسال می‌کند. این روزها سبزه علی کار خود را در وضعیت کرونا با فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی پیش می برد.

محمدعلی سبزه‌علی نزدیک به 20 سال است که در این حوزه فعالیت گسترده دارد و به جوانان برای آشنایی با کار فرصت می‌دهد تا در آینده ای نزدیک هر یک از آنها یک کار آفرین باشند.

وی درباره‌ی چگونگی تبدیل شدن به یک کارآفرین می گوید: خداوند به من قدرتی داده که اصلا َبه شکست فکر نمی کنم و نمی دانم شکست چیست و همیشه خودم را فرد توانمند و سازنده ای می دانم که اگر الان هم هیچ چیزی نداشته باشم و بخواهم از صفر شروع کنم، در هر محیطی که باشم می توانم. من بعد از گرفتن مدرک دیپلم از شهرستان گلپایگان به تهران آمدم و شروع به کار کردم از صفر شروع کردم و بعد از چند سال خودم شروع به تولید پوشاک کردم. در تمام طول سال هایی که مشغول به کار بودم به جوانانی که مثل خودم بودند بها می‌دادم و آنها هم بعد از چند سال کار در کنار من، خود یک کار آفرین می‌شدند.

وی می افزاید: یک فرد کارآفرین باید پشتکار داشته باشد و خدمت به خلق را سرلوحه کار خود قرار دهد. همیشه مثبت‌اندیش باشد و از خطای زیردستان خود بگذرد. شکست‌ها را نتیجه بداند، مسوولیت کارها و خطاها را به عهده بگیرد. از زیر بار مسوولیت شانه خالی نکند.

سبزه‌علی می گوید: یک کارآفرین از کاه، کوه نمی‌سازد. مشکلات را خرد می‌کند و بعد آنها را حل می‌کند. قدرت ریسک‌پذیری کارآفرین بالاست. در تمامی این‌ها هدفگذاری صحیح و پشتکار لازمه کار است. آدم کارآفرین جاه‌طلب، مغرور و قدرت طلب نیست، بلکه متواضع و فروتن است.

محمد علی سبزه علی در پایان می گوید: امید دارم که بخش کوچکی از چرخه تولید کشور را در برگرفته باشیم و باعث پیشرفت جوانان و میهن عزیزمان باشیم.

*مبینا سبزه علی خبرنگار دانش آموز منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار