پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بمناسبت روز جهانی غذا

رشت ( پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی به مناسبت روز جهانی غذا (16اکتبر) و هفته ملی تغذیه، از تلاشگران این عرصه قدردانی کرد. 

کد مطلب: ۱۱۳۱۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  بمناسبت روز جهانی غذا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ متن پیام به شرح زیر است:

غذا از ابتدایی ترین نیازهای انسان و دیگر موجودات زنده به شمار می رود. نقش اساسی تغذیه مناسب در سلامت جامعه بر هیچکس پوشیده نیست.

روز جهانی غذا (16اکتبر) که امسال از سوی سازمان FAO، به نام توسعه، تغذیه پایدار با مشارکت یکدیگر نامگذاری شده است، فرصت مناسبی برای ارائه برنامه هایی جامع و عملیاتی جهت بهبود کیفیت تغذیه به ویژه در ایام بحران کرونا است.

از آنجایی که سوء تغذیه یکی از دلایل مهم بیماریهای جسمانی و روانی است، تغذیه صحیح و متعادل، ضامن سلامت جسم و روح انسان و محور توسعه پایدار محسوب می شود.

در این راستا متخصصین و کارشناسان تغذیه می توانند نقش موثری جهت فرهنگ سازی و اصلاح الگوی صحیح تغذیه به ویژه در شرایط فعلی، به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کووید-19 داشته باشند.

روزجهانی غذا امسال، در ایران مصادف با 25مهرماه، با شعار " همه با هم برای تغذیه سالم در شرایط اپیدمی کرونا" در نظر گرفته شده است.

اینجانب، ضمن گرامیداشت روز جهانی غذا، از مسوولان، اساتید، متخصصان و کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در جهت بهبود کیفیت تغذیه، اصلاح الگوی غذایی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای تولید و توزیع مواد غذایی سالم از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند، قدردانی کرده، توفیق، بهروزی و سلامتی همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار