افتتاح مدرسه تلویزیونی ویژه نوآموزان پیش دبستانی درشبکه آموزش

تهران (پانا) - سعید ربوشه، معاون آموزش ابتدایی شهرتهران ازآموزش نوآموزان پیش دبستانی ازطریق شبکه آموزش صدا وسیما خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه تلویزیونی ویژه نوآموزان پیش دبستانی درشبکه آموزش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، طی هماهنگی با حوزه ستاد و نظر به اهمیت آموزش نوآموزان پیش دبستانی و آماده سازی آنها جهت ورود به دوره تربیت رسمی، ربوشه از راه اندازی مدرسه تلویزیونی به همت حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان متولی اجرای طرح در شبکه آموزش سیما از روز یکشنبه مورخه 27/7/99 همزمان با آغاز ماه ربیع خبر داد.
ربوشه در خصوص تشریح گام های اجرایی چنین توضیح داد: پس از مصوبه ویدئو کنفرانس مورخه یکشنبه 6/7/99 و تاکید حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر آموزش از طریق برنامه تلویزیونی، این کارگروه در اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی شهر تهران تشکیل و 20نفر از مربیان خبره و با تجربه، با همکاری مناطق انتخاب و طی یک نشست تخصصی مورخه 7/7/99 به تبیین ابعاد طرح پرداخته شد.
وی افزود: در این نشست هریک از مربیان یک طرح درس ارائه کرده و بر اساس آن مدرسان اصلی و تیم های پشتیبان انتخاب شدند. در ادامه کار، طی نشستی در دفتر حکیم زاده، پروژه مدرسه تلویزیونی نوآموزان هم به لحاظ ساختار اجرایی و هم از منظر کیفیت و محتوا و تاکید بر رویکرد تلفیق واستفاده از بازی و قصه و ... در تدریس مربیان، مورد بررسی و مداقه قرار گرفت.
ربوشه افزود: با توجه به اهمیت اهداف یازده گانه دوره پیش دبستانی و طراحی آموزشی باکیفیت از طرف مدرسان، دو کارگاه آموزشی تخصصی روزهای شنبه و یکشنبه مورخه 19 و20 مهرماه با رعایت موازین بهداشتی ویژه مربیان برگزار شد وبا انجام جلسه ویدئو کنفرانس مورخه 23/7/99 و تبیین سیاست ها و چشم انداز و رویکردهای دوره پیش دبستانی توسط فضلی، مشاور معاون وزیر در امور پیش دبستانی و بازدید حضوری مربیان از استودیوی ضبط و گفتگو با عوامل پخش صدا و سیما، گام اول آماده سازی و تمهید زیرساخت ها و جریان سازی این رویداد ملی به اتمام رسید. بررسی یک به یک طرح درس ها در دپارتمان علمی و همچنین فعال سازی حوزه روابط عمومی طرح با هدف اعمال مدیریت مکتوب و آرشیو و مستندسازی تجربیات ذی قیمت طرح جهت بهره برداری آیندگان نیز از اقدامات تکمیلی این پروژه اثرگذار است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان از معاونان ابتدایی مناطق و دیگر دست اندرکاران امر آموزش درخواست کرد تا از طریق درگاه های ارتباطی، آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی را به اولیا و ذی نفعان اطلاع رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار