شریعتمداری تاکید کرد:

ضرورت ایجاد شرایط مطلوب با دو برابر شدن جمعیت سالمندان

تهران (پانا) - برای رضایتمندی جامعه سالمندی و تامین معیشت آنها، تسهیلات رفاهی برای ۳.۵ میلیون بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی، ۱۲ برابر شده است، حجم پرداخت‌های بانک رفاه به بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد شرایط مطلوب با دو برابر شدن جمعیت سالمندان

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی که ریاست شورای ملی سالمندان کشور را عهده دار است با بیان این مطلب در دهمین نشست این شورا اظهار کرد: با دو برابر شدن جمعیت سالمندان کشور باید شرایط مطلوبی ایجاد شود و برای جلوگیری از پیری جمعیت برنامه ریزی کرد.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید به موضوع سالمندان توجه ویژه ای داشته و همواره تلاش کرده است در تامین معیشت بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی قدم‌های مثبتی بردارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی نیز بیان کرد: مطالبه ۱۴ ساله بازنشستگان با همت دولت تدبیر و امید ، کمک‌های سازمان برنامه و بودجه و تلاش های سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری محقق شد و در آخرین اقدام توانستیم ۷۷ درصد حقوق بازنشستگان کشوری را افزایش دهیم که در چند روز گذشته احکام آنها صادر و شرایط نسبتا مطلوبی برای بازنشستگان کشوری فراهم شد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه تلاش می شود با اعطای تسهیلات رفاهی، سایر نیازهای بازنشستگان کشوری را نیز برآورده سازیم، ادامه داد: اعطای وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، اعطای وام ضروری و ... مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت آینده نگری برای سالمندان روستایی نیز تاکید کرد و گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر در این دولت اقدامات مثبتی انجام داده است.

به گفته وی، پیش از شروع فعالیت دولت فعلی، ۶۵۰ خانوار روستایی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر بودند اما با شروع دولت، یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار به جمعیت این صندوق افزوده شد.

شریعتمداری تصریح کرد: دولت هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان برای پرداخت سهم حق بیمه خود به منظور پوشش بیمه ای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از روستائیانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده اند اختصاص داد. پس از این روستائیانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه حداقل سن برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر مانند استخدام های کشوری و لشکری نیست، گفت: میانسالان می‌توانند با پرداخت حداقل حق بیمه برای دریافت مستمری امیدوار باشند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه امید به زندگی در بین سالمندان باید افزایش یابد تصریح کرد: جمعیت تا ۱۵ سال جامعه ما کاهش پیدا کرده که این نشان می‌دهد جامعه ما در حال حرکت به سمت پیری است.

وی تاکید کرد: باید شرایط مطلوبی را برای افراد در دوره سالمندی فراهم سازیم، امید به زندگی برای آنان ایجاد کنیم تا زندگی با نشاطی را در دوران پیری سپری کنند.

شریعتمداری با بیان اینکه شورای ملی سالمندان نگاه ویژه‌ای به حوزه سالمندی دارد، گفت: این شورا علاوه بر توجه به وضعیت معیشت و سلامت سالمندان، به نشاط اجتماعی در جامعه تاکید دارد.

وی تصریح کرد: در سند ملی سالمندان پیش بینی شده با توجه به رشد قابل ملاحظه جمعیت سالمندان باید به نیازهای سالمندان توجه ویژه شود.

شریعتمداری با بیان اینکه جمعیت سالمندان در سه دهه گذشته از ۵ به ۱۰ درصد رسیده اظهار کرد: پیش‌بینی شده که در سال ۲۰۲۰ جمعیت سالمندان کشور دو برابر شود، این درحالی است که در کشورهای دیگر طی ۱۰۰ سال این رشد جمعیت سالمند وجود داشته است.

شریعتمداری با قدردانی از اعضای تدوین کننده سند ملی سالمندان که سند کامل و جامعی را تهیه کرده اند گفت: نام اساتیدی که در تدوین این سند مشارکت داشتند در پایان سند ثبت شده است. دستگاه‌های اجرایی مختلف در تنظیم این سند مشارکت کردند، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها حضور فعالی در تهیه سند داشته اند.

در این نشست احمد میدری معاون رفاه اجتماعی، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی و دبیر شورای ملی سالمندان و نمایندگان سایر دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار