مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

ترویج کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان امری ضروری است

ارومیه (پانا) - مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ترویج کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان امری ضروری است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، محسن رضایی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان آذربایجان‌غربی با خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به منظور بررسی زمینه‌های همکاری دیدار و گفتگو کرد.

معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: دوران دانش‌آموزی از مهم‌ترین دوران‌های زندگی است و برای مقابله با بحران‌های فرهنگی باید روی دانش‌آموزان تمرکز کرد و سطح آگاهی آنها را افزایش داد.

معصومی اظهار داشت: مطالعه و افزایش سطح آگاهی رابطه مستقیم دارند؛ لذا ترویج کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان ضروری است و با طراحی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، باید این قشر را به مطالعه ترغیب کرد.

وی ادامه داد: کتابخانه‌ها پایگاه‌هایی فرهنگی- اجتماعی هستند و ظرفیت بالایی در اجرای برنامه‌های کتاب‌محور و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند؛ لذا، باید با توجه به این ظرفیت‌ها همکاری را توسعه دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: دانش‌آموزان بخش مهمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را تشکیل می‌دهند و نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای، مسابقات کتابخوانی، کلاس‌های آموزشی، نشست‌های جمع‌خوانی، نشست‌های قصه‌گویی، معرفی و ترویج کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» از جمله برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی برای دانش‌آموزان است.

محسن رضایی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یک تشکل‌ انقلابی است که در زمینه زبده یابی و زبده پروری فعالیت دارد؛ با توجه به پتانسیل بالای نوجوانان در یادگیری و انعطاف پذیری آنان، قطعاً آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌بایست از سنین پایین آغاز شود و رمز موفقیت سازمان‌های فرهنگی همبستگی و همیاری است.

در این دیدار پیرامون مواردی چون انعقاد تفاهم‌نامه استانی، ایجاد حسینیه کتاب، اجرای طرح‌های مشترک، معرفی فعالیت‌های کتابخانه‌ای در نماز جمعه و ... بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار