در مصاحبه با دانش آموز رتبه ۷۸ کنکور زبان مطرح شد؛

مریم اصلانی فرد: برای رسیدن به آرزوهایتان بجنگید

مانند معلمان می خواهم عشق به آموختن را به دیگران هدیه دهم

اهر(پانا) - مریم اصلانی فرد، دانش آموز حائز رتبه 78 کنکور سراسری زبان از برنامه ریزی و نحوه مطالعه اش برای کسب این رتبه می گوید.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مریم اصلانی فرد: برای رسیدن به آرزوهایتان بجنگید

مریم اصلانی فرد، دانش آموز حائز رتبه 78 کنکور سراسری زبان از برنامه ریزی و نحوه مطالعه اش برای کسب این رتبه می گوید. گفتنی است او سال قبل هم رتبه 3000 زبان را کسب کرده بود.

خبرنگار پانا در اهر با وی مصاحبه ای ترتیب داده است که می خوانید؛

خودتان را به صورت مختصر معرفی بفرمایید.

مریم اصلانی فرد هستم ۱۹ ساله از شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی پدرم شغل آزاد و مادرم خانه دار است. در مدرسه فرزانگان تحصیل می‌کردم و یک سال پشت کنکور ماندم. سال ۹۸ رتبه ۳۰۰۰ زبان را کسب کردم و امسال رتبه ۷۸ زبان را به دست آوردم.


چرا رشته زبان را انتخاب کردید؟

به خاطر علاقه به زبان های خارجی رشته زبان را انتخاب کردم. علاوه بر این در دنیای امروز دانستن زبان های دیگر کشورها از جمله انگلیسی مهم تر از نان شب است زیرا زبان انگلیسی زبان بین‌المللی است و ما با این زبان راحت‌تر می‌توانیم با تمام مردم جهان ارتباط داشته باشیم.

چه شغلی در آینده می‌خواهید انتخاب کنید؟

به شغل دبیری زبان و تربیت معلم علاقه دارم. این علاقه به معلمی را معلم درگذشته، صمد بهرنگی با داستان هایش در من ایجاد کرد. من تا ابد به یاد داستان ماهی سیاه کوچولو خواهم ماند و تلاش می کنم اگر معلم شدم درست مانند ایشان عشق به دانستن را به دیگران بیاموزم و هدیه کنند کنم.

در روز چند ساعت مطالعه می کردید؟

تا اسفندماه 10 ساعت مطالعه می‌کردم ولی از اسفند تا یک هفته قبل کنکور ۱۲ ساعت مطالعه می‌کردم. برای زبان ابتدا لغات را از کتاب درسی و کمک درسی مطالعه می‌کردم و به سراغ دستور زبان می‌رفتم و نکات آن را یادداشت می کردم. هیچ گاه بلافاصله سراغ تست نمی رفتم و یک روز و نیم بین مطالعه و تست فاصله می انداختم.


از کی شروع کردید به مطالعه کنکور؟

از مرداد ماه سال 98 شروع به مطالعه کنکور کردم.


آیا در آزمون های آزمایشی هم شرکت کردید؟

از کلاس یازدهم در این آزمون ها شرکت می کردم و از زمان شروع مطالعه پیوسته در آزمون های آزمایشی شرکت کردم و از کتاب های کمک درسی استفاده کردم.

درصد های کنکورتان به چه صورت بود؟

زبان و ادبیات فارسی ۷۳ زبان عربی ۶۱ فرهنگ و معارف اسلامی ۸۶ زبان های خارجی ۶۶ زبان تخصصی ۲۵

چه توصیه ای به دانش‌آموزان پایه دوازدهم دارید؟

به هیچ عنوان آرزو ها و آرمان های تان را رها نکنید. قبل از شروع به کار، خودتان را بشناسید. رسالت بزرگی در این دنیا بر عهده دارید که مخصوص خودتان است و رهایش نکنید. ده سال دیگر، ۲۰ سال دیگر به امروز نگاه می کنید اگر وظیفه تان را نیافته باشید و خودتان را به دست سرنوشت سپرده باشید به این معنی است که هیچ چیز را به دست نیاورده اید که هیچ عمرتان را نیز از دست داده‌اید. اگر رسالتتان را پیدا کردید با تمام قوا قلبتان به سمتش شرکت می‌کند که ناامید نشوید.

آیا از فضای مجازی هم برای مطالعه استفاده کردید؟

نه از فضای مجازی به هیچ عنوان استفاده نکردم. از کلاس تقویتی هم استفاده نکردم


اولویتتان در انتخاب رشته به چه صورت بود؟

پزشکی دبیری تربیت معلم و مامایی

مدرسه، دبیران و اولیا چه نقشی در موفقیت شما داشتند؟

نقش این ها در پیشرفت دانش آموزان منحصر به فرد است. مدرسه رقابتی سالم بین دانش‌آموزان ایجاد می کند و دانش آموزان را با انگیزه به جلو می برند. دبیران همیشه این رقابت را مدیریت می‌کنند تا از مسیر اصلی خارج شود و نتایج خوبی بدهد.
اولیا می توانند هم مشاور دانش‌آموزان باشند و هم ممکن است با به رخ کشیدن دانش آموزان دیگر روحیه فرزندانشان را تضعیف کنند. آن ها باید پشت فرزندانشان باشند و آن ها را به خاطر نقاط قوت شان تشویق کنند و به آنها روحیه بدهند.


از چه کتاب های کمک درسی استفاده کردید؟

از کتاب های میکرو نقره ای گاج برای زیست شیمی فیزیک و ریاضی دین و زندگی استفاده کردم. از کتابهای خیلی سبز هم برای فارسی، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی.

برای زبان از کتاب شهاب اناری و خط و متن نیز استفاده کردم. تت و متن کتاب های تست قرابت معنایی و آرایه های ادبی نشر الگو نیز بسیار مفید هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار