جلسه استانی پویش سراسری لبخند رضایت؛

نهادینه کردن فرهنگ انفاق و محرومیت زدایی برای کمک به دانش آمزان بی بضاعت

هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل باز بماند

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل باز بماند و فرهنگیان عزیز ما به همراه دیگر اقشار مردم نقش مهمی در کمک های مومنانه ایفا کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه کردن فرهنگ انفاق و محرومیت زدایی برای کمک به دانش آمزان بی بضاعت

مدیر کل آموزش و پرورش استان، در آیین پویش لبخند رضایت با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت های انجمن اولیا و مربیان در شناسایی و کمک به دانش آموزان نیازمند خاطرنشان کرد: ضروری است با فعالیت های خودجوش تلاش کنیم هیچ دانش آموزی از داشتن امکانات اولیه تحصیل محروم نشود.

وی با قدردانی از همدلی های معلمان در کمک های همدلانه، تهیه نوشت افزار را از مهم ترین نیازهای حال حاضر دانش آموزان دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر ضرورت استفاده از ماسک توسط دانش آموزان اظهار کرد: با توجه به موثر بودن ماسک در پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس، راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در هنرستانها گام مهمی در جلوگیری از سرایت این بیماری محسوب می شود.

رحمتی با اشاره به شیوع کرونا در اکثر کشورها و اقدامات انجام شده در مواجهه با این ویروس خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی آحاد مردم به ویژه گروههای مرجع مانند: فرهنگیان و خیران نقش مهمی در موفقیت برنامه ها در مواجهه با این شرایط سخت داشته است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای سومین مرحله رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک مومنانه، پویش لبخند رضایت در دهه سوم ماه صفر اجرا می شود.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: این پویش به همت فرهنگیان، اولیاء دانش آموزان، بسیج‌ فرهنگیان، سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، گروه های جهادی و خیران با هدف نهادینه کردن فرهنگ انفاق و محرومیت زدایی برای کمک به دانش آموزان نیازمند اجرا می شود.

وی افزود: در طی هشت ماه بحران کرونا با بهره مندی از همه ظرفیتها و توانمندیهای فردی و سازمانی نگذاشتند که تعطیلی مدارس منجر به تعطیلی آموزش شود.

حبیبی اظهار کرد: این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که همه مدارس نسبت به همه دانش آموزان مسئول هستند و می بایست با همکاری معلمان و اولیای دانش آموزان به طور مستمر وضعیت دانش آموزان رصد و از دسترسی آنها به آموزش اطمینان حاصل کنند.

در پایان این مراسم از 4 فرهنگی فعال در پویش لبخند رضایت تجلیل و همزمان 400 بسته حمایتی نوشت افزار ویژه دانش آموزان نیازمند و کم برخوردار توزیع خواهد شد. در این طرح همچنین از خدمات جهادی 200 نفر از معلمان و مدیران گروه های جهادی قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار