معاونت سوادآموزی خبرداد:

اجرای بسته تحولی «پیوند سواد و زندگی» در مراکز یادگیری البرز

کرج(پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز، از اجرای طرح کشوری پیوند سواد و زندگی با استفاده از ظرفیت مراکز یادگیری محلی خبر داد. او اجرای طرح مذکور را زمینه ای مناسب برای مشارکت هر چه بیشتر بزرگسالان سوادآموز در کسب مهارت آموزی همراه با یادگیری سواد می داند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بسته تحولی «پیوند سواد و  زندگی» در مراکز یادگیری البرز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: در رویکرد جدید باسوادی، آموزش بزرگسالان فرایندی سازمان یافته است که به وسیله آن بزرگسال سوادآموز بتواند با سوادآموزی، کارآموزی حرفه­ ای و آموزش مهارت های اساسی در جهت تکامل و تعالی حرکت کرده و درتوسعه جامعه خود از لحاظ اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و... مشارکت فعال داشته باشد.

جاوید نسب افزود: امروزه هدف عمده آموزش بزرگسالان این است که بتوان به فرد در اجتماع امکان مشارکت موثر در داد و ستدهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داده تا بتواند در سرنوشت جامعه خود سهیم باشد.

وی بیان کرد: سوادآموزی حق مسلم افراد و مهمترین و اساسی ترین نیازهای مردم در کشورهای در حال توسعه و از جمله کشور ما است و اهمیت به آن باید از اولویت اساسی برخوردار باشد؛ بنابراین با توجه به این ضرورت، در برنامه های آموزش بزرگسالان این نکته را باید در نظر داشت که مخاطب سوادآموز چیزی را می­ خواهد بیاموزد که بتواند به نحو موثر آن را به کار گیرد؛ بر همین اصل باید تلاش شود بیشتر برنامه­ های آموزش بزرگسالان دارای نتایج عملی و کاربردی باشد که این نکته به خوبی در شیوه نامه پیوند سواد با زندگی مورد توجه قرار گرفته است، و در این زمینه می ­طلبد مجموعه مدیریتی و نیروی انسانی مراکز یادگیری محلی با همفکری، همدلی و برنامه ­ریزی برای تحقق هدفگذاری های مندرج در شیوه نامه اقدامات موثر را انجام داده و گام های مناسبی را بردارند.

او با اشاره به این موضوع که سوادآموزی فقط خواندن و نوشتن نیست، بلکه آموزش مهارت های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت های اجتماعی را در جهت­ گیری خود قرار داده است، نقش مراکز یادگیری محلی را به عنوان کانون تحول و یک فرصت مناسب برای مهارت ­آموزی، حرفه­ آموزی و کمک به کارآفرینی بزرگسالان بیسواد و کم سواد شرکت­ کننده در دوره های سوادآموزی و تعمیق سواد و مهارت حائز اهمیت دانست و پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت های اساسی زندگی و آماده سازی افراد برای ورود به عرصه اجتماعی را از جمله اهداف شیوه نامه پیوند سواد و زندگی با استفاده از ظرفیت مراکز یادگیری محلی عنوان کرد که برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف آن را در دستور کار این معاونت برای اجرا در سال جاری مورد توجه قرار دادند.

معاون سوادآموزی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از حمایت شورای پشتیبانی استان و شهرستان­ها، همکاری و پیگیری اعضای کمیته بهبود کیفیت، همچنین با مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط و تقویت مسئولیت اجتماعی و استفاده از امکانات موجود استانی، منطقه ­ای و محلی؛ درکاربردی کردن آموزش­ ها و مناسب­ سازی آنها با نیازهای واقعی مخاطبان، به کارگیری روش­های فعال، منعطف و تعاملی در آموزش گروه­های هدف و ارائه آموزش ترکیبی سواد پایه با مهارت‌های اساسی زندگی بزرگسالان گام‌های موثری برداشته شود.

وی در پایان گفت: اجرای بسته تحولی «پیوند سواد و زندگی» در شیوه نامه ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی مورد تأکید واقع شده است و در این زمینه ضمن ارسال دستورالعمل یاد شده به تمام مراکز یادگیری محلی استان با هدف آشنایی با طرح مذکور و توجه به آن در برنامه ­ریزی های اجرایی، مرکز یادگیری محلی دانا مستقر در ناحیه 4 کرج به عنوان مجری اصلی و مرکز معین استان برای اجرای موثر طرح معرفی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار