آمادگی آموزش و پرورش برای گسترش و تحکیم مناسبات علمی

تهران (پانا) - سفیر جمهوری اسلامی ایران و میترا تیموری معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در کابل دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی آموزش و پرورش برای گسترش و تحکیم مناسبات علمی

در این دیدار نخست بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل تأکید کرد که این کشور آمادگی دارد با دولت جمهوری اسلامی افغانستان در بخش های معارف، تحصیلات عالی و همچنین دانشگاه /پوهنتون کابل همکاری داشته باشد.

وی ابراز علاقه مندی کرد که این همکاری ها از طریق امضای یک تفاهمنامه از سوی وزارت های مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.

همچنین طی این دیدار تیموری آمادگی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش و تحکیم مناسبات علمی، آموزشی و فرهنگی دو کشور در قالب امضا یادداشت تفاهم همکاری های مشترک اعلام کرد.

معاون دوم رئیس حمهور افغانستان ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی دو کشور از خدمات آموزشی ارزشمند ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران به دانش آموزان افغانستانی قدردانی کرد.

در ادامه این گفت‌وگوها میترا تیموری اظهار داشت: ما آرزو می کنیم فرزندان عزیز افغانستانی مقیم ایران روزی در کمال صلح و آرامش به موطن خود بازگشته و به میهن خود خدمت کنند.

در پایان سرور دانش معاون رئیس جمهور افغانستان، همکاری در بخش آموزش، تحصیلات عالی و ارتقای سطح روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان را یک ضرورت اساسی خواند و بر تداوم همکاری ها تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار