مروری بر مهم ترین حوادث انتظامی ۲۴ساعت گذشته؛

کلاهبرداران اسکیمری دستگیر شدند

تهران (پانا) - پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از شناسایی و دستگیری کلاهبردارانی خبر داد که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان و برداشت از حساب آنها می‌کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداران اسکیمری دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر گفت: با مراجعه تعدادی از هموطنان مسافر در شهرستان نور به مراجع قضائی و انتظامی آن شهرستان مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب آن ها، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان پلیس فتا با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات فنی و مهندسی متهم اصلی این پرونده را که ساکن استان‌های شرق کشور بوده شناسایی کردند.

سرهنگ خورشاد گفت: ماموران پلیس فتا شهرستان نور پس از شناسایی مخفیگاه متهم، در عملیاتی غافلگیرانه وی را که به عنوان دوره گرد و فروشنده میوه و تره بار در بازارهای هفتگی سراسر استان فعالیت می‌کرد، دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: متهم که دارای سابقه سرقت در زمینه برداشت غیرمجاز از طریق اسکیمر و فیشینگ بود در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مردم با روش دریافت اطلاعات آنان از طریق کارت‌های عابر بانک (فیشینگ) اعتراف کرد.

کشف مزرعه ماینر

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف ۶۴ دستگاه تولید کننده ارز دیجیتال غیرمجاز به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در شهرستان پارسیان خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان پارسیان در پی اشراف اطلاعاتی از راه اندازی مزرعه تولید ارز دیجیتالی در یک خانه باغی در یکی از روستاهای شهرستان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی های تخصصی و میدانی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل مذکور ۶۴ دستگاه ماینر قاچاق کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی، ارزش محموله کشف شده را ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گف: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک دستگاه تانکر عبوری از محور قلعه گنج - منوجان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان قلعه گنج طی اجرای یک طرح هدفمند مبارزه با قاچاق سوخت با همراهی مسئولان قضائی این شهرستان هنگام پایش محور"قلعه گنج-منوجان" یک دستگاه تانکر عبوری را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: با بررسی مدارک ارائه شده از سوی راننده تانکر و انجام بازجویی های بیشتر مشخص شد این محموله ۲۹ هزار لیتری گازوئیل که از بندر شهید رجایی به مقصد شهرستان منوجان بارگیری شده بود در نظر بوده طی زد و بندهای برخی افراد در یکی از نقاط حاشیه ای شهرستان قلعه گنج تخلیه و در ادامه به خارج از کشور قاچاق شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: این تانکر به پارکینگ منتقل و ضمن معرفی راننده آن به مرجع قضائی، فرد دیگری نیز که به عنوان راه پاک کن این محموله سوخت قاچاق را همراهی می کرد دستگیر و خودروی سواری وی نیز توقیف شد.

دستگیری عاملان آتش سوزی ارتفاعات قلعه سفید

فرمانده انتظامی ممسنی استان فارس از شناسایی و دستگیری عاملان آتش‌سوزی ۴۰ هکتار از ارتفاعات قلعه سفید که شهریور ماه سال جاری دچار آتش سوزی شده بود در کمتر از ۲۰ روز خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: شهریور سال جاری ماموران انتظامی شهرستان ممسنی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش‌سوزی ارتفاعات قلعه سفید مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: این آتش سوزی که ۱۴ شهریور سال جاری در ارتفاعات قلعه سفید شعله ور و با فرا گرفتن بیش از ۴۰ هکتار از پوشش‌های جنگلی ادامه یافته بود در کمتر از ۷۲ ساعت با تلاش‌های پلیس، نیروهای مردمی و همچنین دستگاه های امدادی و اداره منابع طبیعی، کنترل و خاموش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه شناسایی عاملان آتش سوزی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: ماموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و بررسی‌های فنی و تخصصی، موفق شدند ۲ نفر از عاملان آتش‌سوزی را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

سرهنگ قسام افزود: متهمان در بازجویی اولیه اقرار کردند که برای تفریح به این منطقه کوهستانی عزیمت و پس از افروختن آتش، قادر به مهار آن نبودیم و سریعاً از محل متواری شدیم.

وی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: در این فصل از سال مراتع و چمنزارهای جنگلی خشک و با کوچک‌ترین جرقه، شعله‌ور شده و موجب آتش‌سوزی به وسعت زیادی خواهد شد، بر این اساس تاکید می‌شود که هموطنان هنگام رفتن به طبیعت از افروختن آتش در آن مکان‌ها جدا خودداری کنند.

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده پایگاه دریابانی بندرعباس از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های این شهرستان خبر داد و گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت در حوزه استحفاظی به وسیله مشک های پلاستیکی، بلافاصله برای بررسی موضوع اکیپ گشت دریایی این یگان را به محل اعزام کردند.

سرهنگ پرویز امیری افزود: مرزبانان پس از بررسی منطقه، یک عدد محفظه پلاستیکی حاوی ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.

فرمانده پایگاه دریابانی بندرعباس با بیان اینکه قاچاقچیان توسط شناورهای اسکورتی قبل از رسیدن مأموران از محل متواری شدند، تصریح کرد: تلاش مأموران برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان که مخلان امنیت اقتصادی کشور هستند، ادامه دارد.

خورجینی پر از افیون

فرمانده یگان تکاوری پلیس استان اصفهان از کشف ۵۸ کیلو مواد افیونی شامل ۳۶ کیلو و ۱۰۰ گرم هروئین و ۲۲ کیلو و ۶۰۰ گرم مرفین در یک خورجین، خبر داد.

سروان روح اله فاطمی افزود: ماموران پلیس تکاوری اصفهان حین گشت زنی در محور فرعی جاده گاز - نائین با مشاهده یک خورجین رها شده در جاده به آن مشکوک شده و توقف کردند.

فرمانده یگان تکاوری پلیس اصفهان گفت: ماموران در بازرسی از این خورجین ۵۸ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد افیونی، شامل: ۳۶ کیلو و ۱۰۰ گرم هروئین و ۲۲ کیلو و ۶۰۰ گرم مرفین کشف کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار