معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

اجرای طرح مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی استان

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت طرح تحولی مدرسه خوانا، با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت های زندگی در تعدادی از مدارس دوره‌ ابتدایی و پیش دبستانی استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۸۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صدیقه عبداللهی با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف ارتقای مهارت های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت های زندگی در سال تحصیلی جاری در 96مدرسه ابتدایی و 111 کلاس دوره پیش دبستانی استان در حال اجرا است.

عبداللهی ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی و استقرار تربیت تمام ساحتی در دوره پیش دبستان و دبستان از طریق رشد مهارت های گوش دادن و صحبت کردن نوآموزان دوره پیش دبستانی و بهبود و ارتقای کیفیت خواندن، نوشتن و آموزش آداب مهارت های زندگی دانش آموزان در دوره ابتدایی را از مهم ترین اهداف این طرح تحولی برشمرد و گفت: در این طرح سعی می کنیم از طریق آموزش معلمان دوره ابتدایی، دانش آموزان به سطح بالایی از این مهارت ها دست یابند.

وی با اشاره به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: جهت اجرای بهینه طرح، خانواده ها را به عنوان یکی از مخاطبان و شرکای طرح در نظر گرفته ایم و با برنامه ریزی صورت گرفته درصدد هستیم در کنار توانمندسازی معلمان و مدیران، خانواده ها را هم نسبت به اجرای طرح توانمند سازیم.

معاون آموزش ابتدایی استان خاطرنشان کرد: منظور از مهارت خواندن در این طرح روخوانی صرف نیست بلکه کسب مهارت درک مطلب و قدرت تفکر است. همچنان که منظور از مهارت نوشتن، علاوه بر درست نویسی، رعایت نکات ادبی و نگارشی، پرورش قدرت تخیل دانش آموزان و نوشتن خلاقانه است.

عبداللهی در پایان ابراز امیدواری کرد: اجرای بهینه این طرح، زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را بر اساس چرخش های تحول آفرین سند تحول بنیادین فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار