معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان خبر داد:

بهره‌مندی 71 هزار سالمند خوزستانی از خدمات حمایتی کمیته امداد

اهواز (پانا) - به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان71 هزار مددجوی سالمند از خدمات بهداشتی، درمانی، معیشتی و حمایتی کمیته امداد استان خوزستان بهره‌مند هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی 71 هزار سالمند خوزستانی از خدمات حمایتی کمیته امداد

محمدرضا علیپور، در گفت و گو با پانا با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان نیازمند و تکریم آن‌ها در دستور کار این نهاد قرار دارد، افزود: در حال حاضر 71 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خوزستان هستند و از خدمات متنوع کمیته امداد بهره‌مند می شوند.
او در ادامه افزود: بیشتر سالمندان تحت حمایت این نهاد در روستاها ساکن هستند و به دلایل مختلفی همچون بیماری،بی سرپرستی، از کار افتادگی و فقر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند افزود: 30 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان سالمند بالای ۶۰ سال هستند و مسن‌ترین آن‌ها با 120سال سن در اهواز زندگی می‌کند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان گفت افزود: از این تعداد ۴۶ هزار نفر زن و 25 هزار نفر مرد هستند که در طول سال از خدمات درمانی، توان‌بخشی، بهداشتی، معیشت، وام کارگشایی بهره‌مند می‌شوند.
علیپور توضیح داد: علاوه بر کمک های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت سالمندان، مبلغ 300 میلیون تومان به این موضوع اختصاص داده شد که در راستای تجلیل از خانواده های سالمند موفق تحت حمایت در زمینه های فعالیت فرهنگی اجتماعی هزینه و به این عزیزان اهداء شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان گفت: سالمندانی که مبتلا به بیماری خاص یا صعب‌العلاج هستند از خدمات درمانی به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند و به سالمندانی که توانایی حرکت ندارند کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر پرداخت می‌شود.
علیپور برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، کارگاه‌های آموزشی به‌منظور افزایش آگاهی در مورد خود مراقبتی و بهداشت فردی و سبک زندگی سالم سالمندی، پایش سلامت، اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی را، از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد استان خوزستان برای رسیدگی به سالمندان تحت حمایت، جلوگیری از انزوا و افزایش امید به زندگی در آن‌ها عنوان کرد.
او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری، تصریح کرد: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این راستا، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش در بین سالمندان تحت حمایت است. همچنین سبدهای حمایتی دولت، حامیان و خیرین به صورت ماهیانه برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار