مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مهم ترین نقش سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است

اصفهان ( پانا) - جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان اصفهان با حضور اعتدادی مدیرکل آموزش وپرورش، مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی , عباس زهیری ریاست سازمان دانش آموزی استان اصفهان و محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل استان اصفهان در ساختمان جلسات اداره کل آموزش و پروش استان اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین نقش سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است

اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: جلسات شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی باید به صورت فصلی برگزار شود. این جلسات مغز متفکر سازمان دانش آموزی است و در آن تصمیمات خوبی گرفته می شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نقش تربیت عمومی دانش آموزان را برعهده دارد، سند تحول هم بر نقش تربیت اجتماعی تاکید دارد و تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی است و ما برای انجام تربیت عمومی دانش آموزان مسئولیت داریم و در حوزه سازمان دانش آموزی هدف تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

در ادامه مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حوزه تشکل های دانش آموزی قرار بر این شد که بیشتر و بهتر و با کیفیتی مناسب تر از ظرفیت تشکلهای دانش آموزی، هلال احمر، بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی استفاده شود که اتفاقات خیلی خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: یکی از کارهای انجام گرفته در این زمینه ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد است که حدود بیست مرکز نیکوکاری در مناطق استان تشکیل شده است و این حرکت باعث شده در استان اصفهان 5 میلیارد کمک برای دانش آموزان نیازمند جمع آوری شود. در سال گذشته نزدیک دو میلیارد در جشن عاطفه ها جمع آوری شد و به دانش آموزان نیازمند کمک شد. در زمینه لباس فرم مدارس مسئولیت به سازمان دانش آموزی سپرده شد و تهیه فرم مدرسه که یکی از چالش های خانواده ها بود، ما در این زمینه یکی از سال های خوب را پشت سر گذاشتیم و خانواده ها توانستند با قیمت مناسب فرم مدارس را تهیه کنند. اسماعیلی تصریح کرد: انشالله بتوانیم هرچه بهتر از ظرفیت این تشکل دانش آموزی استفاده کنیم.

عباس زهیری ریاست سازمان دانش آموزی استان اصفهان در این جلسه گفت : بسته تحولی که از طرف وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است، بسته بسیار جامعی است. برای ایجاد رفتار مناسب باید به دانش آموزان آموزش داده شود و ما می توانیم با دادن نقش اجتماعی به دانش آموزان این ماموریت را به سرانجام برسانیم. سازمان دانش آموزی در بسته تحولی تاکید دارد هر دانش آموز باید یک نقش اجتماعی را بر عهده بگیرد. بسته تحولی برای وضعیت سفید، زرد و قرمز نقشه راه دارد.

زهیری تصریح کرد: این بسته بر اساس دانش آموز باوری، دانش آموز یاوری و دانش آموز محوری است. وی ادامه داد: سه بسته پیش بینی شده است. یکی در زمینه پیشتازان سازمان دانش آموزی که تاکید دارد فعالیت دانش آموزان به صورت گروهی انجام شود با محوریت تفکر همدلی، همفکری و همکاری نهادینه شود. در رابطه با خبرگزاری پانا امین ترین جایگاه خبرگزاری که در آموزش پرورش است، خبرگزاری پانا است. هدف آن در رابطه با اطلاع رسانی و رسانه های جمعی است که به دانش آموزان طریقه انجام فعالیت های خبری آموزش داده شود و ما بتوانیم به شعار هر مدرسه یک خبرنگار برسیم و بسته سوم در مورد مجلس دانش آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار