حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان، اولویت آموزش و پرورش استان در شرایط کرونایی است

اردبیل (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان، اولویت آموزش و پرورش استان در شرایط کرونایی است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان، اولویت آموزش و پرورش استان در شرایط کرونایی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل؛ احمدناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: از زمان بازگشایی مدارس، پایش روزانه و مستمر از شرایط بهداشتی مدارس توسط اکیپ های آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صورت گرفته و در حال انجام است و گزارش های بازدیدها حاکی از این است که در طی چند هفته اخیر و در جریان آموزش در مدارس، در غالب موارد پروتکل های بهداشتی از جانب عوامل، معلمان و دانش آموزان رعایت شده است.

او در ادامه با تسلیت درگذشت معلم فرهیخته استان مرحوم قاسم هدایتی به علت ابتلا به بیماری کووید 19، تصریح کرد: بنابر اظهار مدیران مدارس تیزهوشان شهید بهشتی 1 و 2، فرزانگان، شیخ مفید، شهید شهریاری و عفاف اردبیل که مرحوم در آنها به تدریس مشغول بوده، هیچ گزارشی از ابتلای دانش آموزان و همکاران این مدارس به کرونا اعلام نشده و برای اطمینان خاطر اولیا و دانش آموزان طبق مصوبه شورای مدارس مذکور، آموزش در این مدارس به مدت 2 هفته به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه آموزش دانش آموزی شاد پیگیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به مفاد بخشنامه "تعیین تکلیف وضعیت تحصیلی کلاس‌ها یا مدارس دارای افراد مبتلا اعم از دانش‌آموز یا همکار" که از سوی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت به استانها ابلاغ شده است؛ تصریح کرد: اگر در یک کلاس، دانش‌آموزی دارای علائم عفونت تنفسی، آنفولانزا و یا مورد مثبت کرونا باشد، آن کلاس برای مدت دو هفته به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. همچنین اگر در مدرسه‌ای در بیش از یک کلاس، دانش‌آموزی دارای علائم عفونت تنفسی، آنفولانزا و یا مورد مثبت کرونا باشد، آن مدرسه برای مدت دو هفته به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

ناصری با بیان اینکه بر اساس بخشنامه ارسالی، اگر در محل اقامت معلم یا دانش‌آموز فرد مشکوکی به علائم کرونا وجود داشته باشد، آن معلم یا دانش‌آموز برای مدت دو هفته نباید در محل کار حضور پیدا کند، اظهار کرد: همچنین در خصوص معلمان چرخشی آخرین کلاس‌هایی که معلم طی سه روز گذشته در آن حضور داشته به مدت دو هفته غیرحضوری خواهد بود و در مورد معلمان اختصاصی دوره ابتدایی که مشکوک به کرونا هستند، کلاس معلم مشکوک برای مدت 2 هفته تعطیل خواهد شد.

او رعایت موازین بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و گندزدایی سطوح در مدارس را لازمه آموزش حضوری دانش آموزان در دوران بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: در صورت بالا رفتن درصد دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در استان، تحصیل دانش‌آموزان به صورت مجازی و غیرحضوری ادامه می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار