مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

لغو مراسم پیاده‌روی اربعین به معنی تعطیلی فرهنگ اربعین نیست

ظرفیت مواکب حسینی در مسیر کمک مومنانه

تبریز(پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: لغو برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین به معنی تعطیلی فرهنگ اربعین نیست و برنامه‌های جایگزین این مراسم با هماهنگی ستاد اربعین استان و کمیته فرهنگی و آموزشی پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
لغو مراسم پیاده‌روی اربعین به معنی تعطیلی فرهنگ اربعین نیست

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، بدر شکوهی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات این ستاد بعد از مراسم اربعین سال 98، گفت: ستاد اربعین با ارزیابی نقاط قوت و ضعف سال های قبل، برنامه ریزی لازم برای رفع نواقص در اربعین امسال را در دستور کار قرار داد و با احتمال ریشه‌کن شدن بیماری کرونا، جلسات خود را برگزار کرد.

وی افزود: بعد از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر به عتبات عالیات و لغو مراسم پیاده‌روی اربعین، برنامه‌های ستاد اربعین به سمت بهره مندی از ظرفیت مواکب حسینی برای اقدامات خیرخواهانه جهت گیری شد.

دبیر ستاد اربعین استان فعالیت مواکب اربعین در قالب همت ها و کمک های مومنانه را اقدامی خداپسندانه در شرایط کنونی دانست و گفت: ظرفیت عظیمی که در مواکب حسینی استان وجود دارد در راستای کمک به معیشت افراد محروم بویژه اقشار آسیب دیده از کرونا جهت گیری شده است.

وی، از راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه خبر داد و گفت: در روز 19 صفر در تمامی سازمان ها و ادارات، زیارت اربعین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی قرائت خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، توزیع ماسک در قالب پویش احسان ماسک با همکاری سازمان های مردم نهاد استان و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و لوازم التحریر در بین دانش آموزان مناطق محروم را از دیگر برنامه های ستاد اربعین استان اعلام کرد.

وی گفت: خوشبختانه تمام هیأت های عزاداری استان با ستاد استانی اربعین همکاری می کنند و هیچ گونه گزارشی از حرکت افراد به سمت مرزها گزارش نشده است.

شکوهی خاطرنشان کرد: فضاسازی گسترده مستمری برای اربعین با همکاری هیئات، شهرداری ها و دهیاری ها در سطح استان انجام گرفته است و امسال استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای استان همانند دهه اول محرم در اولویت قرار دارد.

دبیر ستاد اربعین همچنین از واگذاری زمینی به مساحت 1780 مترمربع به استان آذربایجان شرقی برای احداث مرکز جامع خدمات‌رسانی به زوار در مرز مهران خبر داد و گفت: این مرکز با مشارکت افراد خیر و عاشقان سید الشهدا (ع) احداث خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار