برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبین نهمین جشنواره نوجوان سالم(یاریگران زندگی) در اردبیل

اردبیل (پانا)- با حضور مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ،آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبین نهمین جشنواره نوجوان سالم(یاریگران زندگی) استان اردبیل بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبین نهمین جشنواره نوجوان سالم(یاریگران زندگی) در اردبیل

سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در حاشیه برگزاری این آیین هدف از این جشنواره را ارتقای مشارکت همگانی در برنامه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و ارتقای عوامل محافظ در محیط های اجتماعی دانست و شرکت و رقابت بالغ بر 11000 نفر در مرحله استانی نهمین جشنواره نوجوان سالم را با توجه به شرایط بهداشتی و شیوع بیماری کرونا قابل توجه بیان کرد.

او با اعلام تجلیل از 170 نفر از منتخبین جشنواره بصورت همزمان در آیین اختتامیه بالا بودن کیفیت محتوایی و شکلی آثار ارایه شده به نهمین جشنواره را ویژگی برتر آن نسبت به دوره های گذشته دانسته و آن را فرصت مناسب برای بهره گیری از خرد جمعی و ایده‌های نو در مسیر تقویت برنامه پیشگیرانه عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این آیین، آموزش و پرورش را اصلی ترین ارگان و نهاد تاثیرگذار در جامعه بیان و نتیجه تربیت و تزکیه را شکل گیری انسانهای کامل وخلاق در تراز جمهوری اسلامی دانست.

سیمزاری، با تمجید از تلاش ایثارگرانه و شبانه روزی معلمان و مربیان در طول سال بویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا آن را مصداق این جمله معروف دانست که «مدرسه تعطیل می شود، ولی تربیت تعطیل نمی شود» که عملا شاهد آن بودیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل سیاست فرهنگی و اجتماعی استان را حمایت از آموزش و پرورش و فعالیت در بستر آن دانست و از تمامی فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان خواست که نهایت حمایت و مشارکت خود را از برنامه های فرهنگی و آموزشی آموزش و پرورش به‌عمل آورده و در موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی آن را مضاعف کنند.

در ادامه این آیین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، طرح یاریگران زندگی و شکل گیری کانون یاریگران زندگی در مدارس را گام مهمی در اجتماعی شدن مبارزه با موا مخدر و ایجاد شبکه اجتماعی از فعالترین و نقش آفرین ترین افراد جامعه در پیشگیری از رفتارهای پرخطر بیان کرد.

بهشتی سه نهاد مهم خانه، مدرسه و محیط های کاری را از اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر برای توسعه و تقویت برنامه ها و دارای اهمیت فوق العاده عنوان و افزود همکاری و تعامل با آموزش و پرورش در اجرای برنامه های هدف مثال زدنی و ستودنی است.

او ایمن‌سازی محیط های آموزشی در کنار برنامه های پیشگیرانه و مهارت آموزی رشد مدارانه را جزو دغدغه های اصلی دبیرخانه بیان و افزود: تعلیم و تربیت در محیط سالم و ایجاد بسترهای آن جزو دغدغه های همیشگی ماست.

در پایان این آیین اختتامیه، تعدادی از نفرات منتخب استانی جشنواره به نمایندگی مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار