۲۶۵ بهبود یافته کووید ۱۹ در گیلان پلاسما اهدا کردند

رشت ( پانا) - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان اعلام کرد تاکنون ۲۶۵ بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ در این استان پلاسما اهدا کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
۲۶۵ بهبود یافته کووید ۱۹ در گیلان پلاسما اهدا کردند

به گزارش پایگاه انتقال خون گیلان، گیتی ایزدی پور گفت: با راه اندازی دستگاه اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا و استفاده از آن برای بهبود مبتلایان از سوم اردیبهشت ماه امسال در گیلان تاکنون ۲۶۵ بهبود یافته از ویروس کرونا به پویش شکرانه سلامت پیوستند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا بر بهبودی سایر مبتلایان اظهار کرد: بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ بعد از گذشت ۲۸ روز از بهبودی شان می توانند به شکرانه بازیابی سلامتی خود به اداره کل انتقال خون گیلان مراجعه و پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: مرکز اهدای پلاسما در گیلان در محل اداره کل انتقال خون استان به آدرس رشت، میدان فرهنگ به سمت پل عراق جنب مرکز بهداشت شهرستان جنب پارک اندیشه فعال است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی دارد که جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار