اوقاف از کارآمدترین دستگاه ها در تحقق گام دوم انقلاب است

یزد(پانا) - محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه هشتاد و دومین کمیسیون املاک و اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه در یزد با علیرضا هوشیار معاون مدیریت منابع و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اوقاف از کارآمدترین دستگاه ها در تحقق گام دوم انقلاب است

در این دیدار معاون سازمان اوقاف ضمن تشکر از حضور نماینده محترم به تبیین 3 رسالت و وظیفه مهم اوقاف در حفظ، بهره وری و اجرای نیات واقفین خیراندیش پرداخت.

وی در ادامه ضمن اشاره به مسئولیت و اختیارات شرعی و قانونی تفویض شده از سوی مقام معظم رهبری به ریاست سازمان اوقاف وامور خیریه ، یکی از فلسفه های شکل گیری " کمیسیون املاک و اجارات " سازمان را حضور در استانها و بازدید و بررسی و در نهایت مشاوره تخصصی به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت صدور مجوزها در تعیین تکلیف اراضی وقفی ذکر کرد.

محمد صالح جوکار با اشاره به احیاء مجدد وقف در نظام جمهوری اسلامی و ضمن اشاره به ایجاد موقوفات بر اساس نیاز جامعه درگذشته خواستار ایجاد وقفیات جدید در راستای خدمت و پیشرفت جامعه شد.

وی در ادامه افزود : نگاه های جدیدی در این حوزه وجود دارد که با آن می توان مشکلات جامعه را مرتفع کرد و از جمله خدماتی که اوقاف امروزه با توجه به شرایط جامعه ارائه کرده، تهیه بسته های معیشتی به اقشار نیازمند جامعه بوده است.

محمد صالح جوکار به گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده اشاره کرد و گفت: وقف و سازمان اوقاف یکی از مراکزی است که می تواند بیشترین کارآمدی در تحقق گام دوم انقلاب داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: اوقاف می تواند در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی ورود پیدا کرده و با احداث شرکت های دانش بنیان و استفاده از جوانانی که ایده های فوق العاده ای دارند در جهت رشد و نمو جامعه قدم بردارد و از این طریق می توان کلیه تحریم های دشمن را از بین برد و بهترین ثروت را برای جامعه به ثمر آورد.

نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی افزود : امیدوارم فرهنگ وقف را بتوانیم تقویت کنیم و خیرین را تشویق کرده تا دارایی های خود را برای نیازهای جامعه وقف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار