مسکن فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰درصد باید تامین شود

اردبیل (پانا)- معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد اشتغال و مسکن فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید تامین شود که این طرح به صورت مستقل و با همراهی کمیسیون ایثارگران مجلس به قوه مقننه ارائه شده و در هفته آینده بررسی آن در مجلس آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مسکن فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰درصد باید تامین شود

سعید اوحدی در سفر به اردبیل و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: طرح اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان از سوی کمیسیون ایثارگران مجلس به قوه مقننه ارائه شده است و مشکل جامعه ایثارگران باید در درون استان ها و به صورت حضوری مرتفع شود.

او با بیان اینکه خدمت به مردم خدمت به اسلام است گفت:استان اردبیل ،استان حضرت عباس(ع) است و پنجمین استان برای خدمت و حل مشکلات در سفرهای استانی انتخاب شده است و بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا هر هفته در یک استان حاضر شده و نسبت به بررسی مسائل و مشکلات این قشر اقدام کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای حل مشکل درمان ایثارگران و خانواده های شهدا و جانبازان مصمم هستیم بیان کرد: با دستور مستقیم رئیس سازمان برنامه و بودجه تمامی بدهی های بیمه ای پرداخت شده و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کرونایی موجود در کشور افزود: طبق تفاهمنامه با وزارت بهداشت و درمان امسال تزریق واکسن آنفلوآنرا در منازل انجام شده و نیازی به مراجعه این قشر به مراکز درمانی نیست.

او ادامه داد: پدران و مادران شاهد بالای ۶۰ سال، جانبازان بالای ۲۵ درصد، همسران شاهد بالای ۶۰ سال و ... در منازل واکسینه خواهند شد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز گفت: امروز زبان ملت ها زبان هنر است و ضروری است تا بنیاد شهید برای معرفی اسوه های ایثار و شهادت نسبت به ساخت مجموعه های فاخر فرهنگی اقدام کند.

آیت ا... سیدحسن عاملی اظهار کرد: ضروری است بنیاد شهید با ورود به عرصه و شناسایی نخبگان علمی و اجتماعی فرزندان شاهد و ایثارگران گران اقدام کند تا جامعه از ظرفیت این عزیزان بهره مند شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تامین مسکن و اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگران را یادآور شد و افزود: بعد از گذشت ۴۰ سال زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که در تامین نیازهای اولیه این خانواده‌ها مشکل داشته باشیم و شایسته است با اقدامات اساسی و متقن، نیازمندی های خانواده های تحت پوشش مرتفع شود.

عاملی با بیان اینکه شهدا برای این نظام از بهترین داشته های خود گذشته و خانواده های آنان نیز تسلیم این راه شدند، گفت: انقلاب اسلامی یک نظام فاخر برای دنیاست و با بیداری صورت گرفته در کشور این جایگاه شهدا و خانواده‌هایشان باید در جامعه تبیین و حفظ شود.

همچنین در مراسمی با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران بین بنیاد شهید و استانداری اردبیل امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه، تامین زمین و ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن، ساماندهی ۶۵۰ مورد گلزار شهدا و تامین زمینه شغلی و ایجاد ۱۵۰۰ شغل برای جامعه ایثارگران به امضای اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استانداری اردبیل رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در این جلسه گفت: خدمت به خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان، زنده نگه داشتن فرهنک شهادت و شجاعت است.

بهروز ندایی اظهار کرد: امنیت و آسایش و اینکه نسبت به سایر کشورها در زمینه پیشگیری از کرونا اقدامات خوبی انجام شده و کشور متکی به نخبگان داخلی است همه مرهون و مدیون خون شهدا هستیم.

او با بیان اینکه در غربالگری کرونا نزدیک ۱۶ هزار نفر بالای ۶۰ سال احصا شده بود افزود: در این مقطع زمانی همه مردم به نوعی تحت پوشش یکی از ارگانها بوده و در کنترل و پیشگری شیوع ویروس کرونا تا حدودی بهتر عمل کردیم.

ندایی موفقیت و اقدامات رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را در رابطه با حل مشکلات مثبت ارزیابی کرد و افزود: امید به زندگی در خانواده شهدا و جانبازان زیاد شد و بحث بیمه درمانی جانبازان و ایثارگران یکی از مشکلاتی بود که با پرداخت بدهی بیمه دی توسط دولت حل شده و اقدامات بصورت عملیاتی شروع شده و تفاهم نامه هایی در رابط با اشتعال و تامین مسکن امضا می شود.

او تحریم ظالمانه کشورمان از سوی استکبار را زمینه خودسازی کشور بر شمرد و گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی در سال جهش تولید در حوزه های مختلف کارهای زیادی انجام شده که در استان اردبیل نیز در حوزه های مختلف عملیات اجرایی پروژه ها آغاز شده است.

معاون سیاسی استاندار اردبیل افزود: با حل مشکلات درمانی و اهتمام حل مشکل اشتغال و مسکن بارقه امید بین پرسنل و خانواده های معظم شهدا و جانبازان زنده شده و یک امیدواری جدید در پیکره این خانواده ها تزریق شده است.

در این جلسه معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گفت: بنیاد شهید متعلق به کارمندان و افراد خاص نیست بلکه متعلق به همه مردم کشور است و در راستای حل مشکلات آنها تلاش می کند.

سعید اوحدی بستر خدمت در این نهاد ارزشی را خدمت به پیروان پیامبر اسلام دانست و افزود: خدمت به شهدا و جامعه ایثارگران خدمت به پیامبر اسلام است و باید در جایگاه خدمت متناسب به آن جایگاه خود را اراسته کنیم.

او ادامه داد : این نهاد متعلق به همه جامعه است و همه ما مدیون شهدا هستیم که در سال جهش تولید در زمینه تامین مسکن و زمین بر ای جامعه ایثارگری و ایجاد ۱۵۰۰ شغل برای این خانواده ها تفاهم نامه ای با مجموعه استانداری اردبیل منعقد می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار