تولیدات باغی متعادل شد

تهران (پانا) - عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو تا سه برابر نیاز کشور تولید محصولات باغی داشتیم و برای آن هیچ برنامه ریزی نشده بود، گفت: خوشبختانه تولیدات محصولات باغی امسال به تعادل رسیده و در حد نیاز کشور است.

کد مطلب: ۱۱۲۶۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تولیدات باغی متعادل شد

به گزارش ایسنا،‌ مجتبی شادلو با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های قبل تولید مرکبات و به طور کل محصولات باغی به تعادل رسیده و مازاد تولید نداریم، گفت: سال‌های گذشته همیشه با مازاد مرکبات به خصوص پرتقال مواجه می‌شدیم و چون صنایع تبدیلی هم ظرفیت جذب بالایی نداشتند میزان ضایعات این محصول بسیار بالا می‌رفت. ولی امسال تولید تنها به حد نیاز کشور و صادرات است.

وی در ادامه گفت: سال گذشته بیش از ۲ تا ۳ برابر نیاز کشور تولید محصولات باغی داشتیم و برای آن هیچ برنامه‌ریزی نشده بود. از ابتدای ۱۳۹۸ تا دی ماه نیز وضعیت صادرات خوب نبود و تقریبا صادرات محصولات باغی به صفر رسید. به عبارت دیگر تولید و در کنار آن عدم صادرات به اندازه مصرف داخل، مازاد این محصولات را رقم زد.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور تصریح کرد: از دی تا اسفند ۹۸ صادرات شرایط بهتری پیدا کرد و توانست ماه های قبل را جبران کند ولی با شیوع کرونا توقفی یکماهه برای صادرات پیش آمد و از فروردین و اردیبهشت امسال توانستیم صادرت خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه محصولات باغی دچار سرمازدگی و آفات نشده‌اند به وضعیت برداشت آنها اشاره کرد و گفت: برداشت نارنگی، سیب، کیوی و انار از باغات کشور آغاز شده است و برداشت پرتقال نیز از آبان ماه شروع می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار