مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

افتتاح 12 مدرسه پویا در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت تا پایان سال جاری 12 مدرسه پویا در بهارستان علم و ادب افتتاح می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۶۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 12 مدرسه پویا در خراسان جنوبی

محمد علی واقعی صبح امروز در آیین افتتاح مدرسه پویای دخترانه علامه حلی شهر بیرجند که توسط رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، افتتاح شد، اظهار کرد: این مدارس با سازه هایی همچون دیوار صخره نوردی، پل معلق، نردبان قدرتی و دیواره مشبک تجهیز می شوند.

او، با بیان این که برای تجهیز و افتتاح این مدارس مبلغ 500 میلیون تومان مورد نیاز است که از محل اعتبارات تربیت بدنی و سلامت این اداره کل تأمین و هزینه می شود، تصریح کرد: ایمن سازی سازه ها از جمله مهم ترین اولویت آموزش و پرورش خراسان جنوبی در تجهیز مدارس پویا به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برخورداری قریب 3 هزار دانش آموز دختر و پسر ابتدایی استان از مزایای مدارس پویا، عنوان کرد: هدف از اجرای طرح مدرسه پویا شاداب‌سازی مدارس و افزایش فعالیت‌بدنی در قبل از، هنگام حضور در مدرسه و بعد از مدرسه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که طرح مدرسه پویا جایگزین حیاط پویا در مدرسه است؛ بیان کرد: برای افزایش فعالیت بدنی باید همه جای مدرسه شامل حیاط، کلاس‌های درس و راهروها به نحوی طراحی شوند؛ تا این فضا، دانش‌آموزان را به تحرک و فعالیت حرکتی بیشتری ترغیب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار