داروخانه مجاز به دریافت نماد اینترنتی شدند

تهران(پانا)- مدیر پروژه پایش تجارت الکترونیکی ایران به نحوه دریافت مجوز داروخانه ها برای فروش محصولات خود اشاره می کند و می گوید داروخانه‌ها با ارائه مجوز فروش اینترنتی اقلام غیردارویی و پروانه تاسیس، می‌توانند به عنوان داروخانه اینترنتی نماد دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
داروخانه مجاز به دریافت نماد اینترنتی شدند

به گزارش ایرنا،‌ آغاز شیوع کرونا موجب شد تا محدودیت‌هایی برای تردد شهروندان در کشور اعمال شود و در پی آن مردم نیز برای به حداقل رساندن خروج از منازل جهت تهیه اقلام مورد نیاز خود، به خریدهای اینترنتی روی آوردند و در این میان به دلیل کاهش تقاضای خرید چهره به چهره فروشندگان نیز برای ادامه حیات فعالیت خود با توجه به افزایش درخواست خرید آنلاین به فضای مجازی برای ارتباط با متقاضی محصولات روی آوردند.

کرونا موجب شد موانع حضور عرضه کننده و متقاضی در فضای مجازی برداشته شود و افراد بیشتری به این فضای جدید روی بیاورند که بخشی از تقاضای بازار نیز برای خرید محصولات دارویی و غیردارویی بود که فقط داروخانه ها مجوز فروش آن را دارند.

بر همین اساس «فرانک ابوالمعصوم» مدیر پروژه پایش تجارت الکترونیکی ایران قوانین موجود در این زمینه را توضیح داد و در خصوص نحوه دریافت مجوز داروخانه‌ها برای فروش محصولات خود در فضای مجازی تصریح کرد: داروخانه‌ها با ارائه مجوز فروش اینترنتی اقلام غیردارویی و پروانه تاسیس، می‌توانند به عنوان داروخانه اینترنتی نماد دریافت کنند.

وی افزود: بعد از گذراندن این روند و دریافت نماد به عنوان داروخانه اینترنتی، می‌توانند نسبت به فروش کالای بهداشتی از جمله شیرخشک و مکمل به صورت آنلاین اقدام کنند که البته مجوز فروش مجازی این کالاها فقط مختص به داروخانه‌های اینترنتی دارای نماد است.

مدیر پروژه پایش تجارت الکترونیکی با بیان اینکه برخی مقررات مانع برنامه‌ریزی برای افزایش فروش آنلاین کالاهای غیر دارویی است، خاطرنشان کرد: قانون ممنوعیت تبلیغات شیرخشک در داروخانه های حقیقی و مجازی یکی از این مقررات است.

ابوالمعصوم تاکید کرد: فروش شیرخشک به استناد موارد قانونی در «دستورالعمل فروش اینترنتی اقلام غیردارویی در داروخانه های کشور و سازمان غذا و دارو» تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به استناد اعلام سازمان غذا و دارو و به منظور صیانت از اجرای قانون ترویج تغذیه با شیرمادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی مصوبه سال ۱۳۷۶ و آیین نامه های اجرایی و الحاقات بعدی آن تبلیغ شیر خشک ممنوع اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار