مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

شناسایی علل و موانع ترک تحصیل و بازماندن دختران از تحصیل

زاهدان (پانا) - مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد تاکید ساحتهای مختلف سند تحول بنیادین بر اهمیت مهارت آموزی دانش آموزان است و در این راستا ضرورت نقش آفرینی دختران به عنوان مادران آینده در عرصه های مختلف بیش از پیش اهمیت دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی علل و موانع ترک تحصیل و بازماندن دختران از تحصیل

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، فرحناز مینایی پور در جلسه شورای اداری چابهار ضمن قدردانی از نگاه و توجه ویژه مسئولان این استان به حوزه بانوان و واگذاری مسئولیت های گوناگون به این قشر تاثیرگذار در جامعه، اظهار کرد: اجرایی کردن ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین لازمه موفقیت در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش بیشتر سیاست‌‌های امور زنان بر روی پیشرفت دختران که مادران آینده این مرز و بوم هستند متمرکز است تا علاوه بر تاثیرگذاری بر تربیت و فرهنگ نسل آینده، دختران ما با آموختن مهارت‌ها و تخصص‌ها به سمت راه‌اندازی کسب و کار رفته و شاخص اقتصادی را نیز ارتقا دهند.

مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در خصوص موضوع جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: ابتدا باید علل و موانع ترک تحصیل و بازماندن دختران از تحصیل شناسایی و متناسب با آن راهکارهایی برای حل مسئله ارائه داد تا بتوان آن دسته از دخترانی که از تحصیل بازمانده‌اند را پوشش دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت وجود مدارس شبانه روزی دخترانه گفت: لازم است همراه با برنامه‌هایی که منطبق بر ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین است، اقدامات موثری در حوزه آموزش علم و مهارت برای دانش آموزان دختر انجام گیرد.

مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نقش زنان در آینده جامعه، افزود: سرمایه گذاری بهتر در تعلیم و تربیت دختران سبب می شود تا دختران به عنوان مادران آینده این سرزمین پرورش دهنده نیمی دیگر از جامعه باشند و در تحکیم بنیان خانواده موفق تر باشیم.

مینایی پور ادامه داد: تاکید ساحتهای مختلف سند تحول بنیادین بر اهمیت مهارت آموزی دانش آموزان است و در این راستا ضرورت نقش آفرینی دختران به عنوان مادران آینده در عرصه های مختلف بیش از پیش اهمیت دارد.

گفتنی است از دیگر برنامه های سفر مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش بازدید از مدارس حاشیه شهر، خوابگاه‌های شبانه روزی دختران و حضور در نمایشگاه یادواره شهدای دفاع مقدس در چابهار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار