بر گزاری جلسه‌ هم‌اندیشی معاونین و مربیان پرورشی، دبیران و معلمان تربیت بدنی و مشاوران کلات

کلات(پانا)-با حضور مدیر آموزش و پرورش کلات، معاونین آموزشی و پرورشی و جمعی از همکاران اداری این مدیریت، جلسه‌هماهنگی‌ و‌هم‌اندیشی معاونین و مربیان پرورشی، دبیران و معلمان تربیت بدنی و مشاوران شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بر گزاری جلسه‌  هم‌اندیشی معاونین و مربیان پرورشی، دبیران و معلمان تربیت بدنی و مشاوران  کلات

رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و کلات در ابتدای سخنان خود در این جلسه ضمن تبریک بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، به موضوع دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: امروزه برای کسب امنیت باید هزینه های بسیاری شود که ما این امنیت را در دل دوران دفاع مقدس و با جانفشانی جوانان این مملکت به دست آوردیم .جوانان ما در این دوران توانستند با شهامت به خودباوری برسند و این یکی از سرمایه های بزرگیست که در برابر دشمنان به نظام به دست آمد.
وی افزود: نوآوری در زمینه های علمی و فناوری یکی دیگر از دستاوردهایی است که در دوران دفاع مقدس بدست آمد، کمبود بسیاری از امکانات باعث شد نخبگان ما در ایام‌جنگ‌ تحمیلی دست به ابداعات و فناوری هایی بزنند که در نوع خود بی نظیر بود. ساماندهی نیروی انسانی در دوران دفاع مقدس، یکی از مهمترین موضوعات بود،که همه در کنار هم از هر قشری حضور داشتند و افرادی از این میان پا به عرصه گذاشتند که هم اکنون از نوابغ و نخبه های این مرز و بوم هستند و افرادی همچون شهید حاج قاسم‌سلیمانی ها قد برافراشتند و در برابر دشمنان رشادت های زیادی کردند و لرزه بر اندام آنان انداخته است.
رمضان پروانه در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه پرورشی و کسب افتخارات و مقام های استانی و کشوری و عرض خداقوت به همکاران تشریح کرد: نقشه ی راه ما در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که اصلی ترین کلید واژه آن ساحت ششگانه است و پنج ساحت آن به حوزه پرورشی پرداخته که نشان از اهمیت این مقوله دارد. یک مربی پرورشی باید به مسئولیتی که دارد اعتقاد داشته باشد و به کارش عشق داشته بورزد و از اقدامات خود لذت ببرد. توجه به آسیب های اجتماعی لازمه ی کار یک مربی و مشاور در مدرسه است، چرا که این موضوع در جامعه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در حوزه های رفتاری نیز باید ورود پیدا کرد، چرا که اگر در آینده دانش آموزی بزهکار شود،نشان از کم کاری در این حوزه دارد و برای تاثیر گذاری در رفتار و خصوصیات اخلاقی یک دانش آموز باید با وی ارتباط صمیمانه و دوستانه داشت و خواهید دید‌ که رفتار شما به صورت چشمگیری بر وی تاثیر خواهد داشت.
رمضان پروانه در ادامه به موضوع کرونا و اثرات آن در جامعه پرداخت و اظهار کرد: ویروس کرونا در‌کنار بدیهایی که داشت باعث ایجاد نوآوری،ابداعات و تحولات جدیدی در بسیاری از زمینه ها شد و ما را به یک زیست‌بوم جدید پرتاب کرد و برنامه های تعلیم و تربیتی ما نیز باید بر اساس زیست بوم جدید باشد،در این دوران باید به نحوی برخورد کنیم که بعد از پایان این ایام و برگشتن‌ به حالت اولیه ارزش‌هایمان دچار بحران نشود.

وی افزود: در حوزه آموزش همکارانمان با تلاش و همت شبانه روزی توانستند نقشه یاددهی و یادگیری منطقه ای شهرستان را تدوین کنند که متناسب با ایام کرونا و پسا کروناست ،در حوزه پرورشی نیز نیازمند تهیه و تدوین بسته تحولی هستیم تا در همه ی حوزه های پرورشی ورود پیدا کند و این نیازمند همراهی و همکاری شما همکاران محترم می باشد.

مدیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: جایگاه شهرستان را باید با ورود به موضوعات مختلف تعلیم و تربیت ارتقا دهیم. یک مشاور باید‌ به همه ی جنبه های تربیتی و پرورشی توجه داشته باشد، در موضوعات روانشناختی، ارتباط با اولیا، دانش آموزان و همکاران فعالیت بیشتری داشته باشد، آسیب ها را به خوبی شناسایی کند و با ریشه یابی مشکلات و طبقه بندی شخصیت افراد بتواند در جهت رفع آن گام بردارد و قبل از تبدیل شدن یک موضوع به جریان هوشمندانه و دقیق مداخله کند. یک مربی پرورشی باید الگو باشد، چراکه بیشترین اعتماد جامعه به معلمان است و از این قشر توقعات بیشتری دارند، پس باید بر رفتار و اعمالمان (از تمامی جنبه ها) به خوبی دقت لازم را داشته باشیم.
پروانه اظهار کرد: از توجه به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت غافل نباشیم،چرا که برقراری عدالت آموزشی از اولویت های ماست و نباید هیچ دانش آموزی بدلیل عدم امکانات از نعمت تحصیل و آموزش باز بماند.
وی در ادامه گفت: دبیران تربیت بدنی باید توجه داشته باشند که موضوع سلامت دانش آموزان اولویت اول بوده وهست، پس در حوزه فعالیت های ورزشی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت های بدنی و ورزشی متناسب با جنس و سن دانش آموزان بپردازند، ضمنا ساعت های تربیت بدنی فرصت مناسبی برای پرداختن به مهارت های زندگی، اجتماعی و رفتاری دانش آموزان است و ایجاد سلامت آنها در سایه این مهم به دست می آید
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و همگام بودن در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت بتوانیم اقدامات و توفیقات بهتر و بیشتری را کسب نماییم و با برنامه ریزی های درست زمینه رشد دانش آموزان را فراهم کنیم.
️در این جلسه هر یک از معاونین آموزشی و پرورشی به بیان دیدگاه ها و نظرات و راهکار های حوزه های مربوطه پرداختند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار