در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛

روحانی: مشکلات تمام مردم از صهیونیسم، ارتجاع و کاخ سفید است

مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین بکنند آدرس دقیقش واشنگتن دی‌سی، کاخ سفید است/ عده ای به خاطر منافع باندی و جناحی درمورد مشکلات کشور به مردم آدرس غلط ندهند/ تمام این جنایات پای کاخ سفید است/ وزیر خارجه آمریکا وزیر جنایات است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تمام مشکلات مردم ایران از صهیونیسم، ارتجاع و کاخ سفید است، تاکید کرد مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین بکنند آدرس دقیقش واشنگتن دی‌سی‌، کاخ سفید است؛ عده ای به خاطر منافع باندی و جناحی درمورد مشکلات کشور به مردم آدرس غلط ندهند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: مشکلات تمام مردم از صهیونیسم، ارتجاع و کاخ سفید است

حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه با شروع این بیماری در چین، کمتر فکر می‌شد کرونا فراگیر شود، گفت: یکسری از کشورها در اوایل همه‌گیر شدن کرونا، بیشتر مشغول انتقاد و داستان‌سرایی درباره کشورهای درگیر با کرونا بودند که یکباره به خود آمدند و دیدند که خودشان بدتر از کسانی که از آنها انتقاد می‌کردند با این بیماری و مشکلات آن درگیر شده‌اند. همه اخبار درباره ووهان بود، اما در همین زمان که ووهان را توصیف می‌کردند، این بیماری از مرزها عبور کرد و فراگیر شد. حتی اروپا هم فکرد نمی‌کرد که دچار این بیماری شود. همه منتظر بودند که فصل گرما شروع شود تا بلکه از بین برود اما در نقاط گرم به ویژه استان‌های گرم کشورمان نیز این بیماری اوج گرفت. یک مقطع اروپا بیماری را کنترل کرد اما با کاهش محدودیت‌ها و شروع پروازهای‌شان، دوباره این بیماری اوج گرفت.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود، بیماری اوج می‌گیرد، گفت: امروز دیگر برای همگان محرز است که رعایت فاصله اجتماعی، رعایت دقیق و صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک و رعایت بهداشت عمومی از مؤثرترین راه‌های مقابله با شیوع و ابتلا به بیماری کرونا است. همچنین اگر نظارت کافی صورت نگیرد، همین مشکلات پیش خواهد آمد. وزارت بهداشت بیش از 1200 مدرسه را که مشکل داشته‌اند یک هفته تعطیل کرده است تا مشکلات‌شان برطرف شود. نظارت باید جدی باشد.

روحانی بر انجام اقدامات کافی هم تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی از اشخاص که مبتلا شده‌اند به جای دو هفته، یک هفته در منزل می‌مانند. در گزارش‌هایی که وزارت بهداشت ارائه کرده، آمده است که قبلا این بیماری سراغ افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند و مسن بودند می‌رفته ولی اکنون جوانان‌ها را مبتلا می‌کند. وزیر بهداشت گزارش داده 14 درصد از کسانی که اکنون بستری بوده‌اند قبلا یکبار مبتلا و خوب شده‌اند. این آمار خیلی بالاست، حتی 5 درصد هم زیاد است.

آغاز برخورد با کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند/ خدمت دادن به افراد بدون ماسک مجازات خواهد داشت، فعلا در تهران

رئیس‌جمهوری گفت: لذا امروز ناچاریم به مردم بگوییم که مقررات و نظارت‌ها را تشدید می‌کنیم. هفته گذشته از کمیته‌های امنیتی اجتماعی و درمان خواستیم برنامه ویژه‌ای را برای برخورد و مجازات افراد بدون ماسک و خدمت‌دهندگان به این افراد در تهران، طراحی و به جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ارائه کند. صداوسیما و فضای مجازی و بزرگان ما باید فرهنگ‌سازی کنند. امروز تصمیم گرفتیم برای برخورد با کسی که ماسک نمی‌زد، به سادگی عبور نمی‌کنیم. افراد باید به کسی خدمت بدهند که ماسک دارد حال در اداره است، در تاکسی است، اتوبوس، مغازه و ... باشد. خدمت‌دهنده اگر رعایت نکند با او برخورد خواهد شد. کسی هم که خود رعایت نمی‌کند و در خیابان و پیاده‌رو بدون ماسک قدم می‌زند، باید با او هم برخورد شود و ابزار لازم برای شناسایی این افراد را هم داریم. قرار شد این موضوع در هفته جاری پخته شود و در روز پنجشنبه آماده و در شنبه آینده در ستاد مطرح شود. با تصویب این طرح، برای تهران ابلاغ و اجرا خواهد شد و بعد در شهرهای بزرگ دیگر کشور اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشورهای دنیا با کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌کنند، گفت: فعلا برای ماسک این کار را ما هم نیز دنبال می‌کنیم. ممکن در برخی از موارد دیگر نیز محدودیت‌هایی شکل بگیرد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز بار سنگینی بر دوش عزیزان ما در بیمارستان‌ها و مدافعان عزیز سلامت است، گفت: هر کاری بتوانیم برای آن عزیزان انجام دهیم، این جزو اولویت‌های ما خواهد بود یعنی حتماً تامین دارو، درمان، وسایل و نیازمندی‌های بهداشت و درمان جزو اولویت‌ها است و من خودم به عنوان رئیس ستاد مراقبت می‌کنم و این جزو وظایف ماست و این را دنبال می‌کنیم.

روحانی گفت: در این جلسه تصویب کردیم که ستاد مقابله با کرونا در استان‌ها بتواند برای استان خود به مدت یک هفته برخی از محدودیت‌ها را تشدید کند یا برخی از مکان‌ها را تعطیل کند. اگر ضروری دیدند جایی تعطیل شود باید پیشنهاد خود را به کمیته امنیتی و درمانی ستاد ملی تحویل دهند و با تایید وزیر بهداشت و وزیر کشور اجرا خواهد شد.

رئیس‌جمهوری گفت: آمریکایی‌ها از سال 97 تا 99 با تحریم غلط، غیرقانونی، بی‌جا و ضدانسانی و همچنین علمیات تروریستی، حداقل 150 میلیارد دلار به کشور لطمه زدند. آمریکایی‌ها بیان کردند که ده‌ها میلیارد دلار به ایران لطمه زندند. با تحریم ضد انسانی و عملیات تروریستی، اینها جلوی درمان و دارو را هم گرفته‌اند. نمی‌گذارند برای درمان هم پول بگیریم. هیچ وقت با این توحش کاخ سفید را ندیده بودیم، بزرگترین توحش تاریخی را انجام دادند و آن آقایی که اسمش وزیر خارجه ولی وزیر جنایات آمریکا است، افتخار هم می‌کند و می‌گوید من امسال جلوی 70 میلیارد دلار منابع ایران را گرفتم یعنی به دشمنی و ضربه به ملت ایران افتخار می کنند. مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین بکنند آدرس دقیقش کاخ سفید و آدم‌های کاخ سفید است. این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشتند و شما می‌بینید هر روز فشار و مشکلات را تشدید می‌کنند. عده‌ای به خاطر منافع باندی و جناحی در مورد مشکلات کشور به مردم آدرس غلط ندهند.

روحانی اظهار کرد: البته مردم ایران با ایستادگی و مقاومت، خم به ابرو نیاوردند و در برابر قلدرها خم نشدند. مردم می‌بایست در این سال‌ها زندگی خیلی راحت‌تر و آسان‌تری می‌داشتند و اجناس به مراتب ارزان‌تر می‌بود و دلار در حد معقول خودش بود. در زندگی‌شان در دلار و در ... تمام این جنایات پای کاخ سفید است. ایران کاری نکرده است، ایران به تعهداتش پایبند بوده است. این را ما نمی‌گوییم کل جهان می‌گوید. حدود 185 کشور دنیا از ایران حمایت می‌کنند. لعن و نفرین را با آدرس درست بفرستیم، مشکلات تمام مردم از صهیونیسم و ارتجاع و کاخ سفید است. شکی ندارم که دولت آمریکا روزی تسلیم خواهد شد و در برابر ملت ایران زانو خواهد زد. ما از این مشکلات عبور خواهیم کرد و همانطور که در عملیات ثامن‌الائمه در 40 سال پیش حصر آبادان را شکست، این حصر را هم ملت ما می‌شکند؛ آن حصر را صدام درست کرده بود و ملت ایران شکستند و این حصر را ترامپ درست کرده و این را هم ملت ما خواهد شکست و بی‌تردید و ما از این مسَأله عبور خواهیم کرد. جمهوری اسلامی ایران هیچ کاری نکرده است، به عهدش وفادار بوده و پای عهداش مانده است. آن‌ها یکجانبه و برخلاف همه مقررات خارج شده‌اند و این چیزی نیست که ما امروز بگوییم بلکه همه دنیا می‌گویند.

روحانی در ادامه به موضوع عزاداری‌ها در ماه صفر اشاره کرد و گفت: در عزاداری ماه صفر همانطور که قبلاً تأکید شده، راهپیمایی امسال نداریم، باتوجه به اعلام رسمی عراقی‌ها، سفر به عراق نداریم و راهپیمایی نمادین در شهرها هم نداریم. مقام معظم رهبری با یک بیان خیلی روشن و صریحی فرمودند که در خانه‌هایمان عزاداری کنیم و اگر هم در حسینیه و تکایا است همه پروتکل‌های بهداشتی دقیقا رعایت شوند.

رئیس‌جمهوری از صدا و سیما، بخش شبکه‌های مجازی و همه آن‌هایی که در فضای مجازی فعالند خواست این عزاداری ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر را به دل و به خانه‌های مردم ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار