بهره برداری از مجتمع آبرسانی و تامین آب پایدار تخت عروس اقلید با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال

شیراز (پانا) - معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس در مراسم بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی و تامین آب پایدار سالم و بهداشتی کانون توسعه تخت عروس عنوان کرد این مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال شامل اجرای خط انتقال آب به طول 20 کیلومتر، احداث مخزن ذخیره بتنی 500 متر مکعبی، اجرای شبکه داخلی شهرک به طول 10 کیلومتر به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۲۵۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از مجتمع آبرسانی و تامین آب پایدار تخت عروس اقلید با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال

جاوید حیاتی، امروز با اعلام این خبر افزود: تامین آب پایدار و با کیفیت نقش ویژه‌ای در افزایش بهداشت و سلامت و جلوگیری از بیماری‌های مختلف این قشر از جامعه دارد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این مجتمع 400 خانوار عشایری از نعمت آب سالم بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی با اشاره به اینکه مطالعات تامین آب و طراحی خط انتقال آب و شبکه توزیع در این کانون اسکان از سال‌های گذشته صورت گرفته بود که به دلیل عدم تامین اعتبار لازم عملیاتی نشده بود و در سال 1398 با فراهم شدن فرصت قانونی در قانون بودجه سال 1398 از محل اعتبارات بند ه تبصره 4 صندوق توسعه ملی مبلغ 220 میلیارد ریال اعتبارات به منظور تامین آب پایدار در مناطق عشایر و توسعه شبکه های توزیع آب فراهم و تخصیص داده شد افزود: تعداد 20 طرح در قالب مجتمع های آبرسانی در مناطق عشایری عملیاتی و به بهره برداری رسید.

محسن محمدی، معاون توسعه مدیرت منابع انسانی نیز اظهار کرد: در سال 1399 مبلغ 110 میلیارد ریال به منظور توسعه شبکه های توزیع آب پایدار در مناطق عشایری از محل اعتبارت بند ه تبصره 4 در قانون بودجه 99 مصوب گردیده است که تعداد 15 پروژه در قالب مجتمع های آبرسانی و تامین آب پایدار عملیاتی خواهد شد.

شهرستان‌‌های اقلید و آباده محل ییلاق بخشی از عشایر ایل قشقایی و خمسه از طوایف عمله، ششبلوکی، کرد شولی و باصری جمعا به تعداد 5960 خانوار کوچنده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار