5 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر می‌شوند

تهران (پانا) - کمیسیون‌های مجلس این هفته میزبان وزرای آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و امور دارایی، کشور و وزیر جهاد کشاورزی به همراه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سوال و پیگیری مطالبات مردم هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
5 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر می‌شوند

کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از فردا -یکشنبه- تا چهارشنبه میزبان محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس

کمیسیون ‌آیین‌نامه داخلی بررسی نحوه ایفای وظیفه کمیسیون آیین‌نامه داخلی برای اجرای تبصره ماده۷۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بررسی پیشنهادات جدید واصله برای اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی را در دستور کار دارد.

کمیسیون اصل نود

کمیسیون اصل ۹۰ روز سه‌شنبه نشست عمومی خود را با حضور حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی رییس دیوان عدالت اداری برگزار می‌کند.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی

کمیسیون ویژه جهش تولید در مهمترین برنامه هفتگی خود فردا - یکشنبه - بررسی لایحه اصلاح مواد (۲۰) تا (۲۳) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تنفیذی در ماده (۳۰) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی به شماره ثبت (۴۲) و طرح اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به شماره ثبت (۴۳) برگشتی از شورای نگهبان را در دستور کار دارد.

در این نشست نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، بخش خصوصی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

همچنین روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تبادل نظر درخصوص جهش تولید و فضای کسب و کار با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان در کمیسیون مطرح خواهد شد.

حاجی میرزایی در کمیسیون آموزش

بررسی اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در برنامه روز یکشنبه کمیسیون قرار دارد. روز نخست مهرماه نیز وزیر آموزش و پرورش برای پی‌گیری فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله­ العالی) درخصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش حاضر خواهد شد.

شریعتمداری در کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه سوالات دو نفر از نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار دارند. روز سه‌شنبه هم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات حبیب اله دهمرده نماینده زابل، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه، سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه، جلال محمودزاده نماینده مهاباد، احسان ارکانی و هاجر چنارانی نمایندگان نیشابور و فیروزه، نصراله پژمان فر نماینده مشهد و کلات، شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر و سمیه محمودی نماینده شهرضا و دهاقان در کمیسیون اجتماعی حاضر خواهد شد.

کمیسیون اقتصادی

فردا - یکشنبه - بررسی لوایح اصلاح قانون امور گمرکی، مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود.

نشست اعضای کمیسیون اقتصادی با دبیر و اعضای شورای نگهبان به منظور بررسی همکاری‌های مشترک درخصوص طرح‌ها و لوایح و نشست با مدیران ارشد بیمه‌های بازرگانی کشور با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بیمه مرکزی با موضوع بررسی آخرین وضعیت صنعت بیمه کشور نیز روز دوشنبه برگزار می‌شود.

همچنین طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیز روز دوشنبه در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد.

دعوت از وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به سوالات سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی و احمدعلیرضابیگی نمایندگان تبریز، احسان ارکانی و هاجر چنارانی نمایندگان نیشابور و فیروزه، جلیل مختار نماینده آبادان، حبیب اله دهمرده نماینده زابل، حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان، حسین بامیری نماینده لردگان، سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده میبد و تفت، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار، علی علی زاده نماینده مراغه و عجب شیر، غلامعلی کوهساری نماینده رامیان و آزادشهر و معین الدین سعیدی نماینده چابهار در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی هم روز چهارشنبه در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

روز یکشنبه بررسی سازش خیانت‌بار کشورهای امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی با حضور نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی در برنامه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

دوشنبه ۳۱ شهریورماه نیز بررسی و مروری بر قانون نظام وظیفه با حضور مسوولان و لایحه پروتکل همکاری و تعامل میان مراجع مرزبانی الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر (۲۷ آبان ۱۳۸۹) در دستور کار کمیسیون قراردارد.

بررسی طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی، طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و سوال حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل از وزیر کشور در دستور کار روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار دارد.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

۳۰ شهریورماه بررسی طرح اصلاح مواردی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و طرح ثبت‌نام رای‌دهندگان در انتخابات نیز در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی می‌شود.

کمیسیون انرژی

طرح جهش تولید دانش‌بنیان، طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی، طرح حمایت از اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا و طرح مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی روز یکشنبه در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود.

اول مهر نیز بررسی طرح مدیریت تعارض منافع، طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، طرح اصلاح قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، طرح/ لایحه تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و طرح لایحه مشارکت عمومی- خصوصی در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

استماع گزارش و بررسی عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارائی‌های سرمایه‌ای کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور رئیس کمیته امداد روز یکشنبه در کیمسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود. رسیدگی به طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی، رسیدگی به طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی نیز در دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون بهداشت و درمان

ادامه بررسی حادثه کلینیک سینا مهر و وضعیت بیمارستان‌ها و دی کلینیک با ریسک بالا در شهر تهران و تصمیم‌سازی در خصوص احیا و تقویت اعتبار بخشی بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود با حضور شهردار و رییس شورای شهر تهران، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بازپرس شعبه ۱۱ ویژه قتل دادسرای امور جنائی تهران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای فردا - یکشنبه - کمیسیون بهداشت و درمان برنامه‌ریزی شده است.

بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت (اعاده شده از شورای نکهبان) طرح تخصیص ارزبانرخ ترجیحی به کالاهای اساسی، طرح جهش تولید دانش بنیان، لایحه تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی روز سه شنبه در کمیسیون بهداشت و درمان انجام می‌شود.

همچنین طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، روز دوشنبه در کمیسیون بهداشت و درمان بررسی می‌شود.

کمیسیون صنایع و معادن

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه در کمیسیون صنایع و معادن حاضر می‌شود تا نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص برای بررسی درخواست انجام تحقیق و تفحص های کیفیت و قیمت خودرو و وضعیت مشکلات صنعت خودروسازی و تصمیمات چندگانه در نرخ گذاری‌ها و توزیع آن وعدم رعایت عدالت در این صنعت را بررسی کنند.

بررسی ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار نیز روز سه‌شنبه برای کمیسون صنایع و معادن برنامه‌ریزی شده است.

کمیسیون عمران

در مهمترین برنامه کمیسیون عمران، لایحه مشارکت عمومی- خصوصی روز یکشنبه در این کمیسیون بررسی می‌شود.

کمیسیون فرهنگی

طرح‌های جمعیت و تعالی خانواده و صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی به ترتیب روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریورماه در کمیسیون فرهنگی بررسی خواهد شد.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست

فردا - یکشنبه - بررسی آخرین وضعیت تولید مرغ لاین آرین با حضور مسوولان جهاد کشاورزی، مجری طرح، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات در این کمیسیون بررسی می‌شود.

بررسی مشکلات خرید وصادرات زعفران با حضور مسوولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، وزارت امور خارجه، و اتحادیه تولیدکنندگان بخش خصوص نیز از دیگر برنامه‌های روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.

روز سه‌شنبه اول مهرماه نیز وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان حاضر می‌شود.

مسلم صالحی نماینده اقلید، علی بابائی کارنامی، نماینده ساری و میان دورود، رضا آریان پور نماینده مینو دشت، گالیکش و کلاله و مراوه تپه، سید محمد مولوی نماینده آبادان، محمد صفری ملک میان نماینده رودسر و املش، حسن محمد یاری نماینده طوالش، رضوانشهر و ماسال، سیدجلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد، کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت، محمدصالح جوکار نماینده یزد، بهروزمحبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار و عباس گودرزی نماینده بروجرد نمایندگان سوال کننده از وزیر هستند.

نشست مشترک کمیسیون با ریاست و معاونین سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور به منظور بررسی مشکلات و تنگناه‌های موجود و ارائه راه‌کارهای مناسب در محل سازمان مذکور نیز در برنامه کمیسیون قرار دارد.

روز سه شنبه نیز موافقتنامه پاریس(اعاده شده از شورای محترم نگهبان) نیز در کمیسیون کشاورزی بررسی می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار