مهرمحمدی: در انتخاب مدیران مدارس، باید به افراد تاثیرگذار، موثر و موقعیت شناس توجه شود

تهران (پانا) - عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد برای انتخاب مدیران مدارس، باید به افراد تاثیرگذار، موثر، موقعیت شناس و فهیم توجه شود، اگر چنین شود سیاست مدرسه محوری به نیکویی زمینه اجرایی پیدا خواهد کرد. 

کد مطلب: ۱۱۲۳۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مهرمحمدی: در انتخاب مدیران مدارس، باید به افراد تاثیرگذار، موثر و موقعیت شناس توجه شود

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، محمود مهرمحمدی عضو شورای عالی آموزش و پرورش به همراه مجید رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی صبح امروز از دبستان شهید مفتح آموزش و پرورش منطقه 3 شهر تهران بازدید کرد.

مهرمحمدی در این بازدید گفت: شور و شعور تربیتی در میان مسئولان مدرسه موج می‌زند، برای بنده به عنوان عضو شورای عالی امیدواری برای اجرای سیاست مدرسه محوری به وجود آورد.

وی افزود: در انتخاب مدیران مدارس، باید به افراد تاثیرگذار، موثر، موقعیت شناس و فهیم توجه شود، اگر چنین شود سیاست مدرسه محوری به نیکویی زمینه اجرایی پیدا خواهد کرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به موقعیت محوری در سند تحول بنیادین و تفویض اختیار به مدرسه، گفت: در راستای موقعیت محوری سند تحول بنیادین و تفویض اختیار به مدرسه و تصمیم گیری به حسب موقعیت داده شود.

وی اظهار کرد: باید این اختیار به مدیر مدرسه داده شود که با تشخیص موقعیت و ضرورت مدرسه (مدیر، شوراهای مدرسه و اولیا) اجازه تصمیم گیری و قدرت عمل داشته باشد.

مهرمحمدی در پایان با اشاره به اینکه درسطح جهان تفویض اختیار به مدارس و طرح تشکیل شبکه‌های خواهرخواندگی مطرح است، گفت: باید مبادله تجربیات و اطلاعات از طریق شبکه شاد میسر شود و تعدادی از مدارس در طرحی مانند خواهرخواندگی در فرآیند تعلیم و تربیت هم افزایی و تبادل تجربیات داشته باشند.

در این دیدار محمود مهرمحمدی عضو شورای عالی با مدیر مدرسه و تعدادی از اولیای دانش‌آموزان گفت‌وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار