افتتاحیه طرح یادگاران مهر

گلستان(پانا)-اجازه ندهیم دانش‌آموزی به دلیل نداشتن امکانات لازم برای آموزش مجازی از تحصیل باز بماند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه طرح یادگاران مهر

به گزارش پانا، افتتاحیه طرح " یادگارمهر" برای جمع آوری کمک‌های نیکوکاران، با حضور استاندار گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران کل و خیرین استان در سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد.

استاندار گلستان در آیین افتتاح طرح یادگار مهر با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای رقابت برای انجام فعالیت های خیرخواهانه در جامعه اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم با تعابیر متعدد، مومنان را به انفاق کردن در راه خدا فرمان داده است.

وی بیان کرد: کرونا گرچه سرمایه مادی را کاهش داد اما موجب افزایش سرمایه اجتماعی شد و مردم پس از کرونا بیشتر قدردان یکدیگر شدند و انسجام خانواده ها افزایش یافت.

ایشان با تاکید بر اینکه توسعه، بدون وجود انسانِ توسعه یافته امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، هر اقدامی که امکان بهره مندی دانش آموزان از آموزش مجازی را فراهم کند سرمایه گذاری بلندمدت برای استان گلستان به دنبال خواهد داشت.

استاندار گلستان تصریح کرد: کرونا بخشی از فضای آموزش را مجازی کرد، گرچه آموزش حضوری تاثیرگذاری بیشتری دارد اما در شرایط فعلی بخشی از آموزش ها باید به صورت مجازی برگزار شود.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این همایش با اشاره به استعداد‌های درخشان وامکانات ضعیف بعضی از دانش آموزان که دسترسی به فضای مجازی و آموزش حضوری ندارند افزود: ما در تلاش هستیم برای تحقق عدالت آموزشی با کمک خیران اجازه ندهیم دانش‌آموزی به دلیل نداشتن امکانات لازم برای آموزش مجازی از تحصیل باز بماند.

گوهری راد ضمن تشکر از حمایت خیران در تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان نیازمند قدردانی کرد و افزود: دانش آموز به عنوان سرمایه اجتماعی است و امیدوارم هیچ دانش آموزی برای ادامه تحصیل با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: این بیماری تهدید جدی برای آموزش بود اما آموزش و پرورش با استفاده از شبکه دانش آموز "شاد" به موقع وارد عمل شد تا کرونا مانع ادامه تحصیل دانش آموزان نشود و از فرصت فضای مجازی استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد گلستان نیز در این همایش گفت: این نهاد با بیش از ۱۷ هزار دانش آموز و هزار و ۱۰۰دانشجوی تحت حمایت در نظر دارد با مشارکت ۲۱۰ مرکز نیکوکاری اقدام به جمع آوری کمک‌های نیکوکاران و خیران، برای تهیه ۲ هزار ملزومات آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان تحت حمایت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار