آیت‌الله العظمی صانعی دار فانی را وداع گفت

تهران (پانا) - آیت‌الله العظمی یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه دار فانی را وداع گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۲۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله العظمی صانعی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله العظمی یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه دار فانی را وداع گفت. ایشان به دلیل زمین خوردگی، دچار شکستگی لگن و استخوان دست شده بود و از روز گذشته در بیمارستانی در قم بستری بودند.

وی صبح امروز در بیمارستان نکویی شهر قم دار فانی را وداع گفته است.

طبق اعلام دفتر آیت‌الله صانعی، وی به دلیل شکستگی استخوان لگن در بیمارستان‌ بستری شده بود.

دفتر آن مرحوم در اطلاعیه ای اعلام کرد:

إِنَّا للهِِ وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً(احزاب/23)

در ایام شهادت حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) روح بلند آزاد مرد عرصه علم و اجتهاد، فقیه نواندیش، بقیة السلف شاگردان حضرت امام خمینی(سلام الله علیه)؛ حضرت آیت الله العظمی صانعی (قدس سره) به دیدار معبودش شتافت و کوله‌ باری از غم و اندوه را بر دل مشتاقانش قرار داد.

او که ارادت زایدالوصفی به اهل بیت (علیهم السلام) و علوم آل محمد(صلی الله علیه و اله و سلم) داشت، بهترین ایام و اوقاتش مطالعه، تدریس و تألیف فقه و فقاهت بود و از این جهت آثار بجای مانده از ایشان سرمایه‌ای ماندگار برای حوزه‌های علمیه، جامعه اسلامی و جوامع بشری خواهد بود.

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداء، ملت شریف و بزرگوار ایران، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه، اعلام می‌دارد با توجه به وصیت آن عزیز سفر کرده، در ایام کرونا هیچگونه مراسم از تشییع و ... برگزار نمی‌‌گردد.

خبرگزاری پانا این ضایعه را به عموم مسلمانان جهان تسلیت می‌گوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار