رئیس مجمع اعضای سازمان دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا :

 پیشتاز در مدرسه حکم آچار فرانسه را دارد که می‌تواند سخت‌ترین پیچ‌های زندگی را باز کند

آیناز حبیبی: پیشتاز بودن با روحیه یک نوجوان هم سازگاری دارد

تهران (پانا) –_ رئیس هشتمین دوره مجمع اعضای سازمان دانش‌آموزی معتقد است تشکل پیشتازان نقش مهمی در تربیت اجتماعی افراد دارد و انسان‌هایی با رشد و تکامل اجتماعی بیشتر تربیت می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
 پیشتاز در مدرسه حکم آچار فرانسه را دارد که می‌تواند سخت‌ترین پیچ‌های زندگی را باز کند

آیناز حبیبی رئیس هشتمین دوره مجمع اعضای سازمان دانش‌آموزی که دانش‌آموز پایه دوازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی در مدرسه ام‌البنین استان اردبیل است تجربه خود از فعالیت تشکیلاتی در قالب سازمان دانش‌آموزی را اینطور توصیف می‌کند: «یک پیشتاز یعنی یک دنیا معرفت و آگاهی؛ تشکل پیشتازان انسان‌هایی با رشد و تکامل اجتماعی بالاتر تربیت می‌کند.»

آنچه می‌خوانید ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار پانا با این دانش‌آموز پیشتاز است:

از نحوه آشنایی خود با کارهای تشکیلاتی در مدارس خصوصا فعالیت در سازمان دانش‌آموزی بگویید

آشنایی من با سازمان دانش‌آموزی از فعالیت در تشکل پیشتازان مدرسه آغاز شد، که با شور و اشتیاق فراوان به عضویت این تشکل در آمدم و امروز حدود ۵ سال است که سابقه عضویت در تشکل پیشتازان را دارم.

نقش تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه سازمان دانش‌آموزی یا پیشتازان را در شکل‌گیری شخصیت اعضا چطور می‌بینید؟

به نظر من تشکل پیشتازان بهترین جا برای رشد بنیان‌های اعتقادی، اجتماعی، معرفتی و اخلاقی یک دانش‌آموز است و کمک شایانی به رشد اجتماعی افراد در این دوره می‌کند. یک دانش‌آموز پیشتاز در مدرسه حکم آچار فرانسه را دارد که می‌تواند سخت‌ترین پیچ‌های زندگی را باز کند. یک پیشتاز یعنی یک دنیا معرفت و آگاهی در اموری که دانستن آنها را برای زندگی هر فردی مهم است. یک پیشتاز چه کارهایی نیست که نتواند با یک تکه طناب انجام دهد و چه گره‌هایی که نتواند آنها را باز و بسته کند.

دانش‌آموزان پیشتاز چگونه می‌توانند بر فضای دانش‌آموزی تاثیرگذار باشند؟

از نظر من پیشتاز بودن یعنی تکامل، یعنی عشق، یعنی شور و نشاط، تشکلی که علاوه بر چوب و گره و کمک های اولیه و ... با روحیه یک نوجوان هم سازگاری دارد و بخش فریادهای شادی و انواع تشویق‌هایش هم سراسر شور و اشتیاق است. در گفت‌وگویی که با دوستان پیشتازم که چندین سال هم از من بزرگتر هستند و در سطوح بالاتر مشغول تحصیل‌اند، داشتم به این نتیجه رسیدیم که این تشکل نقش مهمی در تربیت اجتماعی افراد داشته و انسان‌هایی با رشد و تکامل اجتماعی بیشتر تربیت می‌کند.

از روزی که به تشکیلات پیشتازان پیوستید تا امروز شاهد چه تغییراتی در درون‌تان، در زندگی فردی و اجتماعی‌تان و در نگاهتان به دنیای اطراف بودید؟

کم ندیدم از دوستان پیشتازم که در سختی‌های زندگی با تکه پارچه‌ای زخم‌های زندگی را پانسمان کردند و با آغوش مهربانی‌شان غصه‌های زودگذر مرا تسکین دادند.

درباره عملکرد مجامع سازمان دانش‌آموزی و نقش آن در سیاستگذاری‌های فضای آموزش و پرورش توضیح دهید.

مجمع اعضا و مربیان رکن چهارم سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران است که نمایندگان منتخب در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور به مدت دو سال در کنار فعالیت‌های پیشتازی خودشان به تصمیم سازی و مشارکت در امور مربوط به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی می‌پردازند. مجمع اعضا و مربیان سازمان دانش‌آموزی از نظر من یعنی اتحاد، یعنی فضایی برای تعامل هرچه بیشتر بین اعضا و مربیان پیشتاز کشور که با هم در مورد مسائل مربوط به سازمان دانش‌آموزی گفت‌وگو کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار